طرح ملی پایگاه قرآنی مساجد راهبردی مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی

آینده نگری رهبر انقلاب نسبت به این نسل برمبنای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است در این جریان فرهنگی طرح ملی پایگاه قرآنی مساجد راهبردی مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی تلقی می شود.

خبرگزاری شبستان - البرز: بیانیه ای با عنوان « گام دوم انقلاب» سال ۹۷ از طرف رهبر معظم انقلاب رسانه ای شد. مبتنی بر این بیانیه، انقلاب اسلامی در دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی قرار گرفت. 

 

در بند نخست این بیانیه به عنوان نسلی که وارد فرآیند بزرگ و جهانی چهل سال دوم انقلاب می شوند یاد شده است. نسلی که تمدن نوین انقلاب اسلامی از دل وجودی و معرفتی آنان برخواهد آمد.

 

آینده نگری رهبر انقلاب نسبت به این نسل برمبنای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است. به ویژه آنکه نوجوانان و جوانان مسجدی که هماهنگ با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حال پیشتازی و حرکت هستند

 

امری به یقین حتمی آن چنان که از دل امر ولی فقیه برآمده است. اشارتی که با باور به آن ایران اسلامی را در گذر از مرحله ای خواهیم یافت که حقیقت آرمان های انقلاب را در میان مردم جهان به نمایش می گذارد.

 

بخش دیگر بیانیه اشارتی به نهضت بزرگ دینی انقلاب اسلامی ایران دارد، آن زمان که جهان در میانه قدرت شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و علم جدایی دین از سیاست همچون طبل توخالی ادعای مستکبران برای اجرای امیال و خواسته هایشان بود.

 

و امروز؛ شعار نهضت بازگشت به مساجد با رویکرد توجه به قرآن کریم و ایجاد یک شبکه قرآنی مسجدی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال تحقق است. 

 

طرح ملی پایگاه قرآنی مساجد راهبردی مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی

 

حجت الاسلام روح الله مختاری در خصوص اهمیت طرح ملی پایگاه قرآنی مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طرح ملی پایگاه قرآنی مساجد راهبردی مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اهمیت ظرفیت قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: شبکه سازی قرآنی مساجد با بهره مندی از ظرفیت نوجوانان و جوانان اهمیت بسزایی دارد و زمینه رشد و بالندگی مساجد را فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب در سخنان اخیر خود نسبت به یک شبکه سازی قرآنی میان مساجد اشاره داشتند بیان کرد: ظرفیت ارزشمند کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره یکی بسترساز جریان های فرهنگی است.

 

خطیب نمازجمعه ساوجبلاغ عنوان کرد: انقلاب اسلامی یکی از اهداف خود را احیاء مساجد قرار داده است متناسب با این حقیقت گفتمانی انقلابی را در جریان فعالیت کانون های مساجد شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: بهره مندی شبکه قرآنی مساجد یک نرم افزار فکری و آگاهانه برای مقابله با هجمه های استکباری است؛ در این مسیر کانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی (ره) هشتگرد نیز نسبت به طرح ملی پایگاه قرآنی مساجد اهتمام دارد. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1264256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha