تقوا در سعادت و شقاوت انسان نقش اساسی دارد

ماموستا عینی،گفت: با توجه به اینکه تقوا در سعادت و شقاوت انسان نقش اساسی دارد و باید پیوسته برای تحصیل آن کوشش کرد.

ماموستا ملاحسین عینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره آیان نورانی قرآن در مورد تقوا ،گفت:یکی از مهم‌ترین راه‌های پیروزی بر دشمنان و خنثی شدن تهاجم آنان، بهره‌مندی از یاری و نصرت الهی است که بوسیله تقوا و پارسایی جامعه اسلامی قابل دستیابی است. 

 

امام جمعه نوسود ،افزود:تقوا و پرهیز از محارم الهی از اهمیت والایی برخوردار است، و دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی دنیوی و مقامات اخروی شخص متقی است.

 

تفکر و اندیشیدن در آیات نورانی کلام وحی مورد تأکید قرآن، اهل سنت ، عصمت و طهارت (ع) بوده و بی‌گمان زمینه‌ای برای بیداری و هدایت انسان‌ها است و در همه ماه ها بخصوص رمضان فرصت مناسبی برای تفکر در آیات الهی است که باید بهره لازم را از این ماه ببریم.

 
وی خاطر نشان کرد: قرآن کتابى است که عمل به آن انسان را از تاریکی ها به سوى نور و روشنایى هدایت و باعث مى ‏شود انسان از آلودگی هاى جهالت، شرک و گناه پاک و نفس خود را تطهیر کنند.

 

ماموستا عینی،تصریح کرد:فرهنگ قرآنی فرهنگ انسان سازی است و جای جای قرآن آکنده از پیام های خودسازی و معرفت نفس است هر چند قران کریم کتاب هدایت است، اما از آنجا که لازمه هدایت، با توجه به ابعاد مختلف حیات انسانی است، همان گونه که همگان می دانند، آیات این کتاب آسمانی به موضوعات مختلف مادی و معنوی، دنیوی و اخروی توجه کرده است.

 

امام جمعه نوسود  با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرمود هر کس تقوای الهی داشته باشد، راه برون‌رفت از مشکلات را برای او قرار می‌دهد،اظهار کرد:قرآن کریم می‌فرماید: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً»؛ و هر کس تقواى الهى پیشه کند، خداوند راه نجاتى براى او فراهم می‌کند لذا این آیات نشان می‌دهد که اگر در هر پیشامدى انسان تقواى خدا را عملی کند و از حدود خدایى تجاوز ننماید بی‌گمان راه فرج و گشایشی براى او پیش خواهد آمد، که این وعده تخلف ناپذیر خدا است: «إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ»؛به یقین که خدا از وعده تخلّف نکند.

 

 

کد خبر 1264257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha