آغاز مراسم بزرگداشت «مختومقلی فراغی» از ۱۴ اردیبهشت/ ۱۲۰ گروه در جشنواره «سرود رضوی» شرکت کردند

رعیت گفت: دویست‌ و نودمین مراسم بزرگداشت «مختومقلی فراغی» شاعر نامدار ایرانی ترکمن با شعار «همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی، اسلامی» از (۱۴ تا ۲۸ اردیبهشت) در سطح شهرهای استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت امروز (سه‌شنبه 12 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: دویست‌ و نودمین مراسم بزرگداشت «مختومقلی فراغی» شاعر نامدار ایرانی ترکمن با شعار «همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی، اسلامی» از (14 تا 28 اردیبهشت) در سطح شهرهای استان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محور اصلی این برنامه ها را معرفی منش و آموزه‌های مختومقلی در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله نقالی، شعرخوانی و نمایش بیان کرد و افزود: محققان، پژوهشگران، نویسندگان و دوستداران این شاعر ایرانی ترکمن می توانند این گنجینه ارزشمند را با تولید محتوای مناسب برای نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

 

وی در ادامه از برگزاری همایش علمی و پژوهشی بزرگداشت «مسکین قلیچ» چهره ارزشمند، عارف، شاعر قوم ترکمن خبر داد و اظهار کرد: این همایش به منظور معرفی بهتر این چهره شاخص امسال در گلستان برگزار می شود.

 

رعیت در خصوص جشنواره ملی سرود رضوی به میزبانی استان گلستان نیز گفت: تاکنون یکصد و 20 گروه سرود از ۱۵ استان کشور در این جشنواره اعلام آمادگی و شرکت کرده اند.

 

وی افزود: اختتامیه این جشنواره از (۲۷ تا ۳۰ خرداد) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1264342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha