شوراها مقدمه اصلی ورود به بحث مردمی‌سازی کارها در کشور باشند

عباس‌زاده گفت: شوراها می‌توانند مقدمه اصلی ورود به بحث مردمی‌سازی کارها و اقدامات عمده در کشور باشند که شعار اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده- معاون هماهنگی مور عمرانی استاندار خراسان جنوبی- امروز (۱۳ اردیبهشت) در همایش نکوداشت شوراهای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: وجه مهم تمایز نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام الهی برآمده از انقلاب اسلامی همین حضور و تاثیر تحقق مردم سالاری دینی در اداره کشور است.

 

وی با بیان اینکه همه امورات کشور با مراجعه به آرای عمومی است و البته نظام شورایی را توانستیم به دنیا به صورت گسترده معرفی کنیم، افزود: حل مشکلات مردم، افزایش اعتماد عمومی، ایجاد و حفظ و توقیت سرمایه اجتماعی برای حاکمیت که جزو مولفه‌های اساسی ارائه خدمات و حفظ حاکمیت است در نظام شورایی به صورت ویژه خودش را نشان می‌دهد که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران ما شاهد تحقق این امر هستیم.

 

عباس‌زاده با اشاره به اینکه یکی از شعارها و رویکردهای اصلی دولت مردمی ایران قوی مسئله مردمی‌سازی دولت است، گفت: دغدغه‌های دولت دغدغه‌های عمومی مردم کشور است و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های در اختیار برای رفع مسائل ملت است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همه کارهای اساسی و اقدامات کلان کشور وقتی قرار است دولت به نمایندگی از مردم انجام دهد باید با حضور و مشارکت و همراهی مردم باشد.

 

وی با بیان اینکه شوراها می‌توانند مقدمه اصلی ورود به بحث مردمی‌سازی کارها و اقدامات عمده در کشور باشند که شعار اصلی دولت سیزدهم است، افزود: شوراها براساس نظام اداری کشور رسمیت یافتند و تصمیم گیری، نظارت و اقدام می‌کنند.

 

عباس‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۳۲ نفر در خراسان جنوبی از نخبگان محلی و منطقه‌ای در قالب اعضای شوراهای اسلامی به تدوین فهرست نظام مسائل استان به صورت محلی و منطقه‌ای کمک می‌کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: حداقل سه هزار میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ به پشتوانه تصمیم، تصویب و نظارت شوراهای استان هزینه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 116 جلسه شوراهای شهرهای خراسان جنوبی با تصویب ۲ هزار و ۶۲۱ مصوبه برگزار شد، تصریح کرد: در مورد هیئت تخلفات اداری و برگشت رأی شوراها عدد بسیار ناچیزی است که این بدین معناست که شوراهای استان در مدار قانون و اختیارات و وظایف خودشان  عمل می‌کنند.

 

عباس‌زاده افزود: امسال بودجه شهرداری‌های استان خراسان جنوبی نسبت به سال ۱۴۰۱بیش از  ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به اعتقاد و رویکرد دولت مردمی در امر شوراها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری‌های استان با اعتبارات ملی و توجه دولت تأمین شد.

 

 

کد خبر 1264469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha