شوراها، مظهر اقتدار و مردم سالاری دینی و اسلامی هستند

غیرتی با بیان اینکه شوراها، مظهر اقتدار و مردم سالاری دینی و اسلامی هستند، گفت: شوراهای اسلامی از زمان تاسیس تاکنون زبان گویای مردم بودند و به عنوان وکلای مردم پیگیر مشکلات و امورات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا غیرتی-فرماندار زیرکوه- امروز (۱۴ اردیبهشت) در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا زیرکوه اظهار داشت: در قرآن کریم چندین آیه وجود دارد که به اهمیت شوراها اشاره کرده است و در قانون اساسی هم 8 اصل در این زمینه وجود دارد.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه شوراها، نهاد مردمی هستند که نقش قوه مقننه کوچک در محل خود دارند، افزود: شوراها، مظهر اقتدار و مردم سالاری دینی و اسلامی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

 

وی ادامه داد: از سال ۵۸ که امام راحل فرمان تاسیس شوراها را صادر کردند تا مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود بیشتر شود، شوراهای اسلامی زبان گویای مردم بودند و به عنوان وکلای مردم پیگیر مشکلات و امورات هستند.

 

غیرتی در ادامه بیان کرد: همان طور که این مسئولیت به ما داده شده چهارچوبی هم قانون برای ما تعیین کرده است که در راستای آن و شرح وظایف خود باید گام برداریم.

 

فرماندار زیرکوه در خصوص مصوبات شوراهای اسلامی گفت: این مصوبات زمانی قابلیت اجرایی دارد که توسط هیات های تطبیق، تایید شده باشد و در هیات تطبیق مقررات و خیرو صلاح شهر و روستا بررسی و تطبیق و آن وقت تایید می شود.

 

غیرتی با بیان اینکه شوراهای اسلامی مطالبه مردم را از مجاری قانونی پیگیری کنند، افزود: یک معضل بزرگ در شهرستان زیرکوه بحث کمبود آب آشامیدنی است و بیشتر روستاهای این شهرستان آب ندارند.

 

وی در پایان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده چند چاه هم حفر شده است اما مشکل اعتبار برای تکمیل این پروژه ها وجود دارد که پیگیر هستیم تا این مشکل حاد و دغدغه مسئولین مرتفع شود.

 

 

کد خبر 1264583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha