همدلی عامل تحقق پیشرفت خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: همدلی عامل تحقق پیشرفت خواهد بود و باید با امکانات و ظرفیت‌های موجود موفقیتی بیش از آنچه داشته‌ایم کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با مردم کردستان اظهار کرد: مردم کردستان دفع فتنه‌ها کردند و در برابر دشمنان ایستاده‌اند و باید بیش از پیش به این مردم خدمت کرد.

 

وی افزود: باید همدل باشیم‌ و با امکانات موجود موفقیتی بیش از آنچه داشته‌ایم را به ارمغان آوریم و کاری که شدنی است را انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: همه مسئولانی که در شورای اداری شرکت می‌کنند اگر همدل و همفکر باشند و با نیت خدمت هم‌دست شوند مشکلات استان را در همه عرصه‌ها احصاء و برای رفع آنها براساس اولویت گام بردارند.

 

وی تصریح کرد: برخی از مسائل را مصداقی پیگیری کنید و برخی از پرونده‌ها که مربوط به مسائل اقتصادی و مهم است نیز باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

 

نماینده ولی فقیه کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: در آخرین توصیفات رهبر معظم انقلاب که در مورد کردستان فرمودند پنج مورد ذکر شده که حق بزرگ مردم شریف کرد در پشتیبانی از نیروهای مجاهد، فراموش نشدن همکاری با آنان در جنگ تحمیلی، ایمان راسخ آنان به اسلام، ارادت آنها به پیامبر اکرم و وفاداریشان به نظام اسلامی از ویژگی‌های شناخته شده مردم کردستان از دیدگاه مقام معظم رهبری به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: قطعا مردم استان با این ویژگی‌ها شایسته بهترین‌ها هستند و امیدواریم سفر رئیس قوه قضائیه به استان برای مردم پرخیرو برکت باشد.

 

علی احسان فریدونی نماینده اقشار مردم از جامعه هنری کردستان نیز در این دیدار با قرائت شعری در وصف وطن و پایمردی کردستان گفت: هنرمندان و ادبا کردستان چه از لحاظ فراوانی و چه کیفی در کشور در دنیا سرآمد بوده و صاحب افتخارات بوده و هستند.

 

وی خواستار توجه ویژه رییس قوه قضائیه به وضعیت معیشتی، بیمه و کار هنرمندان و ادبای کردستان شد.

 

مقیمی نماینده بنیاد ملی نخبگان و نماینده جامعه ایثارگران کردستان نیز اضافه کرد: ترک فعل برخی از مسئولان از مسائل استان است و متاسفانه برخی مسئولان با واژه‌هایی مثل ایثار و شهادت بیگانه هستند و نیاز است نحوه اجرای قوانین ایثارگری در ادارات برسی شود.

 

وی افزود: فرهنگ‌سازی با جبر بوجود می‌آید و جبر جمهوری اسلامی ایران هم قوه قضائیه است ولاغیر وگرنه جا برای مفسدان باز خواهد شد.

 

فرزاد فرجی نماینده کولبران و مرزنشینان کردستان نیز تصریح کرد: از مشکلات کولبران نبود شغل و درآمد آنها است.

 

وی گفت: علیرغم مرزنشینی اما بهره ای از مرزنشینی نبرده‌ایم‌ چرا عراقیان از مرز باشماق راحت وارد مریوان میشوند و پس از خرید برمیگردند اما ما امکان تردد به عراق را نداریم.

 

وی خواستار تخصیص درصدی از درآمد مرز باشماق به کولبران و مرزنشینان شد.

 

مرادی نماینده فرهنگیان کردستان گفت: کار معلمان ادامه دهنده کار انبیا است و نیاز به توجه دارند.

 

وی خواستار توجه به وضعیت کتب درسی در راستای توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به جذب و افزایش ظرفیت معلمان، اختصاص بودجه برای بازسازی مدارس فرسوده، توجه به معیشت مردم کردستان شد.

 

شورش خاطری نماینده کارگران کردستان اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و باید به این قشر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه شود.

 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بیان کردند ظلم به کارگران فقط عدم پرداخت حقوق به کارگر نیست و میدان ندادن به کارگران بدترین ظلم در حق کارگر است.

 

وی تصریح کرد: تورم ۶۰ درصدی با افزایش بیست و چند درصدی حقوق کارگران سنخیتی ندارد.

 

نصیریان نماینده اتحادیه تولیدکنندگان گوشت و مرغ کردستان اعلام کرد: کردستان رتبه اول کشوری را در تولید مرغ دارد اما در چندماه اخیر شاهد کمبود مایحتاج اساسی آن در کردستان بودیم.


وی کمبود و افزایش سرسام آور جوجه یک روزه را ازجمله مشکلات دانست و خواستار توجه ویژه به کردستان شد.
 

کد خبر 1264621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha