معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی هلال احمر گیلان/ ۱۳۳ نفر با هم رقابت کردند

مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، اعضای امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر استان گیلان با حضور ۱۳۳ نفر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» برگزار شد و نفرات اول به مرحله کشوری می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، هادی سلیمی_ سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان امروز(پنج شنبه،۱۴ اردیبهشت) در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، اعضای امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر استان گیلان به خبرنگاران گفت: این مسابقات با شعار «خدمت، صلح و دوستی» در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سوی معاونت آموزش و پژوهش با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات 133 نفر حضور دارند، افزود: حفظ جزءهای اول، سوم، پنجم، دهم، پانزدهم، کل قرآن کریم، حفظ سوره یاسین، قرائت در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل از سوره یاسین و در بخش آقایان در رشته ترتیل از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیا، تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین (منبع تفسیر نمونه)، نهج‌البلاغه در رشته ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات به شمار می‌رود.

سلیمی اضافه کرد: رشته احکام نیز در سطح احکام عمومی از توضیح‌المسائل مراجع عظام با محوریت احکام تقلید، طهارت و نجاسات، نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

گفتنی است، مرحله نخست این مسابقات امروز برگزار و در این آئین نفرات اول تا سوم هر رشته معرفی شدند و، مرحله کشوری این مسابقات با حضور نفرات اول هر رشته نیز به زودی برگزار می‌شود.

کد خبر 1264624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha