مراسم گلباران قبور مطهر شهدای یزد

مراسم عطرافشانی و گلباران قبور مطهر سومین شهید محراب و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و شهدای فرهنگی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ به مناسبت فرارسیدن شهادت استاد مطهری(ره) و هفته گرامیداشت مقام معلم مدیرکل آموزش وپرورش،جمعی از مسئولین استان، فرهنگیان و دانش‌ آموزان با حضور در مسجد روضه محمدیه و گلزار شهدای خلدبرین با سومین شهید محراب و شهدای گرانقدر ادای احترام و تجدید بیعت کردند. 

 

محمد کاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم گفت: یک سال دیگر هم از عهدی که با شهدا بستیم گذشت،هفته‌ی معلم بهانه‌ای است که عهد خود را با شهدا بازخوانی کنیم و ببینیم چگونه در مسیر شهدا حرکت کرده‌ایم.  

 

رحیمی نژاد گفت: امروز جمعی از دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان و پیشکسوتان امر تعلیم و تربیت حضور پیدا کرده‌اند تا با شهدا تجدید عهد کنند،شهدا با نبودنشان در حفظ و تداوم این نظام موثرتر از ما هستند که با بودنمان عملکردیم قطعا بدانید که در خسرانید. 

 

وی افزود: در کنار شهدا بودن و از شهدا استمداد طلبیدن فرصتی است که راه‌های نرفته را از آنها کمک بگیریم و راه رفته‌ی اشتباه را برگردیم و در صراط مورد تایید آنها قرار بگیریم. 

 

رحیمی نژاد اذعان داشت: کسانی که در راه حفظ این سرزمین رفته‌اند زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند و در حفظ بقا و دوام نسلی که با شهدا نبوده اند با روح پر فروغ شهدا  چگونه متاثر می شوند و حیات بالاتر از این قابل تصور نیست فقط کافی است یک ذره تفکر و تدبر به کار بگیریم . 

 

وی افزود: تا حیات بشری است اینجا مهد انسان های آزاده می شود و اینجا مبدا و ملجا انرژی گرفتن است و حتی اصل بقای انرژی فیزیک معنا پیدا می کند که چگونه کسی که حضور ندارد منشا اثر می شود و کارشان جهت مند می‌شود و این برتری و جاوید بودن را لمس می کند. 

 

رحیمی نژاد افزود:شهدا حیات ابدی را برای خودشان رقم زده اند که تا اسلام و اجتماع انسانی هست یاد و نام آنها پابرجا می‌باشد و ما هر سال برای انرژی گرفتن و تجدید عهد می‌آییم تا این آثار و برکات را داشته باشیم و در این مسیر قدم برداریم و نه تنها به عنوان معلم متاثر شویم بلکه مخاطبمان را هم در این مسیر قرار بدهیم . 

 

اجرای گروه موزیک سپاه الغدیر استان ،دکلمه توسط دانش آموزان و قرائت زیارت عاشورای امام حسین علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

 

گفتنی است این مراسم با همت بسیج فرهنگیان و اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.                                                                                             

کد خبر 1264627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha