عملیات بازی‌دراز بزرگترین حماسه یادمان دفاع مقدس است/افتتاح ۳ نمایشگاه در بقعه احمد ابن اسحاق(ره) سرپل ذهاب

تمری، گفت: در معرفی ارزش‌ها و پتانسیل‌های دوران دفاع مقدس به نسل آینده کشور باید تلاش شود لذا عملیات بازی‌دراز بزرگترین حماسه یادمان دفاع مقدس است

خسرو تمری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز ،گفت:رزمندگان سلحشور و جان بر کف اسلام توانستند در آن دوران با غیرت مثال زدنی خود این ارتفاعات مهم و استراتژیک را از دست دشمنان خارج کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت‌های رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد.

 

وی خاطر نشان کرد:در دوران دفاع عملیات نیمه گسترده‌ای با همکاری همه نیروهای سپاه و ارتش انجام گرفت و موفقیت‌های عملیاتی در این منطقه به‌دست آوردیم که امروز توضیح رویدادهای این منطقه توسط راویان انجام می‌شود.

 

تمری، تصریح کرد: به مناسبت عملیات غرور آفرین بازی دراز برنامه های مختلف و متنوعی در سطح شهرستان برگزار و در حال برگزاری است همچنین برپایی ۳ نمایشگاه فرهنگی هنری ، نمایشگاه عکس ، نمایشگاه نقاشی شهدای بازی دراز و نمایشگاه کتاب خاطرات جنگ در بقعه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب (ره) افتتاح و در معرض عموم مردم و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ،اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف یادآوری رشادت ها و شهامت های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل جوان  برگزار شده تا ادامه دهنده راه شهدا باشند . 

 

وی در پایان گفت: از عملیات بازی‌دراز هر ساله به عنوان بزرگترین حماسه یادمان دفاع مقدس یاد می‌شود این یادگار باشکوه استان کرمانشاه و نماد رزمندگان منطقه بازی‌دراز باید هر ساله بهتر به جامعه معرفی شود.

کد خبر 1264637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha