رویکرد اصلی عناصر مسئول کردستان تقویت وفاق و برادری است

زارعی کوشا با بیان اینکه رویکرد اصلی عناصر مسئول استان کردستان تقویت وفاق و برادری است، اضافه کرد: از نقاط قوت ما در دوران اغتشاشات برادری بین مسئولان استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضاییه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان و مردم کرد را ایرانی‌ترین اقوام ایران می‌دانیم و  سنندج خاستگاه قوم بزرگ، سربلند و پرافتخار کُرد است و این استان به رغم همه ظرفیت‌ها، مواهب و منابع خدادادی به دلایل مختلف محرومیتی را چشیده به رغم خدماتی که در دوران انقلاب به خود دیده، از آن همچنان رنج می‌برد.

 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه با وفاق و اتحاد و همدلی مثال زدنی باید محرومیت را پشت سر گذاشت، افزود: کردستان مظهر اتحاد شیعه و سنی، کرد و ترک و فارس است و در دفاع مقدس ۵ هزار و ۴۰۰ شهید انصار از فرزندان این دیار داده‌ایم در کنار این شهدا نیز بیش از ۱۸ هزار شهید مهاجر از اقصی نقاط این کشور جان خود را فدا کردند تا از کیان نظام و کشور دفاع کنند و امروز رسالت ما قدردانی و محافظت از دستاورد بزرگ خون شهداست.

 

وی خطاب به رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امروز در جلسات مختلف شاهد بودید که برادری موج می‌زند و کردستان گرچه مورد طمع بدخواهان بوده اما حضور مردم و دشمن‌شناسی مردم غیرتمند کردستان دشمنان را ناامید کرده و همواره موجب دلگرمی بوده است.

 

استاندار کردستان اعلام کرد: پاییز سال قبل کردستان مورد توطئه دشمنان و اغتشاشات قرار گرفت اما علیرغم اینکه کردستان نقطه اصلی و هدفگذاری و تمرکز دشمن بود با همت و بصیرت و همگرایی مردم این دوران پشت سر گذاشته شد.

 

زارعی کوشا بیان کرد: در ۲۲ بهمن سال قبل بیشترین افزایش حضور مردم در راهپیمایی کشور نسبت به سال ۹۸ مربوط به کردستان بود و حضور پرشور مردم در جشن‌های نوروزی، در برنامه‌های معنوی رمضان و نماز عیدفطر و سایر عرصه‌ها بیانگر آن است که مسئولیت ما در برابر این پایبندی مردم به نظام سنگین‌تر شده است.

 

زارعی کوشا با بیان اینکه رویکرد اصلی عناصر مسئول استان تقویت وفاق و برادری است، اضافه کرد: از نقاط قوت ما در دوران اغتشاشات برادری بین  مسئولان استان بود.

 

وی اضافه کرد: مطالبات مردم کردستان از گذشته‌ها دارند و شان مردم و شان ظرفیت‌های این دیار بالاست و پروژه‌های زیادی در دوره‌های قبل شروع شده که متوقف شده و یا کند  پیش رفته‌اند، اما پروژه‌های اصلی که مطالبات جدی مردم بود از جمله آب شرب سنندج و بانه در این دولت در کمترین زمان ممکن به ثمر نشست و سایر مطالبات این مردم که بجاست، ان شالله به ثمر برسد.

 

وی یادآور شد: معتقدیم همچنان که نه به سان مدیریت معمولی بلکه بصورت جهادی باید پای کار باشند دولت هم باید نگاهی ناشی بر رفع محرومیت و تبعیض مثبت را مدنظر قرار دهد.

 

استاندار کردستان یادآور شد: هفت برابری اعتبارات عمرانی استان را نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهدیم که نشان از نگاه مثبت دولت به رفع محرومیت‌هاست و کردستان در احداث راه روستایی کردستان سال قبل رتبه برتر کشور را کسب کرد.

 

وی گفت: ما امیدواریم به برکات سفر شما در کردستان و نگاه رئیس قوه قضائیه که می‌تواند مسیر رشد و اعتلای توسعه استان را بدنبال داشته باشد.

 

زارعی‌کوشا اضافه کرد: پروژه‌های راه‌آهن، صنعت و سایر پروژه‌های کردستان امیدواریم به نتیجه برسد و از همگرایی مطلوب دستگاه فضایی کردستان تشکر می‌کنم و نوع تعامل رئیس کل دادگستری استان ویژه است و باید قدردان باشیم.

 

وی افزود: استانداردی که برای کارکرد و نتیجه عملکرد دستگاههای نظارتی در نگاه و نظر تدوین کنندگان مجموعه بوده در کردستان محقق شده است.

کد خبر 1264657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha