قلم بهترین ظرفیت برای تحقق عدالت و وحدت است

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه استفاده از قلم می‌تواند فساد و دشمنی را به تصویر بکشد، افزود: همین قلم می‌تواند بهترین فرصت و ظرفیت برای تحقق عدالت و وحدت، مودت، برادری و هرآنچه نیکی است، باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم نمازگزار شهر سنندج اظهار کرد: جامعه رسانه‌ای از جمله رسانه ملی لازم است منصفانه به مشکلات و مسائل مردم بپردازند و در صورت نیاز با نقدسازنده  هم زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قلم تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و کسانی که می‌نویسند دین و مسئولیت بزرگی را برعهده دارند و باید از این ابزار به نحو شایسته استفاده کنند.

 

امام جمعه سنندج افزود:می‌توان به وسیله قلم و نوشتن مطلب و طرح تصویر موجب گسترش فساد و عداوت و دشمنی در جامعه شد و با استفاده از همین قلم نیز می‌توان بهترین فرصت را برای تحقق عدالت و وحدت، مودت، برادری در جامعه ایجاد کرد.

 

ماموستا رستمی همچنین ضمن تبریک هفته معلم و جایگاه والای معلمان در جامعه بیان کرد: معلم نقش اثرگذاری در تولید علم و تربیت انسان‌های عالم دارد و پیامبر اکرم به عنوان بزرگ معلم جهان بشریت الگوی همه ما در جامعه است.

 

وی در ادامه به سفر رییس قوه قضاییه به استان و دیدار با اقشار مردم پرداخت و افزود: این مقام مسئول از نزدیک مشکلات و ظرفیت‌های استان را دید و نسبت به رفع مشکلات و تلاش در مسیر توسعه استان کردستان تاکید کرد.

 

امام جمعه سنندج برگزاری جلسات متعدد مقام عالی دستگاه قضا در این سفر یک روز در راستای رفع مسائل و مشکلات کردستان را ارزشمند خواند و اذعان کرد: ایشان از مسئولان خواستند تمام ظرفیت و توان خود را در راستای خدمت هرچه بهتر به مردم و رفع مشکلات معیشتی آنها بکار ببرند.

 

ماموستا رستمی همچنین به مقوله حجاب پرداخت و گفت: رعایت این فریضه الهی دستور حکومتی نیست بلکه واجب شرعی است و رعایت آن وظیفه همه مسلمانان است.

 

وی اظهار کرد: امروز دشمنان بدنبال فروپاشی خانواده هیتند و با هر ترفندی برای تحقق اهداف خود و از بین بردن ارزش‌های اخلاقی در بین بانوان ما تلاش می‌کنند.

کد خبر 1264734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha