تنگدستی با رویگردانی از دعا توسعه می یابد

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: تنگدستی و سختی زندگی با رویگردانی از دعا و قطع ارتباط با پروردگار ایجاد و توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به فضائل فراموش شده و برخی از زشتی ها در جامعه اظهارداشت: روی گردانی از دعا و مناجات با حضرت حق از جمله رذایلی است که پیامدهای فردی و اجتماعی بدی دارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تاثیر دعا و ارتباط با پروردگار افزود: روی گردانی از دعا و مناجات علاوه بر آثار مادی بر زندگی فردی و اجتماعی منجر به قطع ارتباط با حضرت حق و لجاجت و رفتارهایی مثل شیطان می شود.

 

وی ادامه داد: سستی در نیایش، یاس از دعا و نداشتن انگیزه برای آن و عناد و دشمنی با حضرت حق از مراحل روی گردانی از دعا است که انسان مرحله به مرحله به بدترین حالت آن می رسد که مایه خسارت در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی با بیان اینکه قطع ارتباط و نداشتن دعا و مناجات آثار دنیایی و آخرتی دارد، تصریج کرد: تنگدستی و سختی زندگی با رویگردانی از دعا و قطع ارتباط با پروردگار ایجاد و توسعه می یابد.

 

آیت الله مظاهری یادآورشد: جهنم سرنوشت آخرتی این افراد خواهد بود که دنیا و سرای باقی را با دوری از ارتباط با خالق عالم از دست داده اند.

 

نشاط زندگی با دعا و مناجات

 

وی با بیان اینکه نبود ارتباط با حضرت حق منجر به ایجاد حجتب ظلمانی بر سر انسان، تسلط شیطان، ارتباط با غیر خدا و نارضایتی از زندگی می شود.‌گفت: تضرع و ارتباط با پروردگار عزت و سربلندی دنیا و آخرت را به همراه دارد.

به گفته رئیس حوزه علمیه اصفهان، نشاط و شوق زندگی با همین ارتباط تقویت و افراد امید به زندگی خود را افزایش داده و ناامیدی آنان کاسته خواهد شد.

 

وی استمرار همیشگی ارتباط با خالق عالم را زمینه خوشبختی خواند و اذعان داشت: نماز شب، دعا و مناجات در همه ایام سال به ویژه ساعات خاص و انس با قرآن از جمله راه های ارتباطی و کسب معنویت محسوب می شود.

 

کد خبر 1264750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha