ترویج روایتگری دوران دفاع مقدس در مدارس

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری، روایتگری دوران دفاع مقدس در مدارس این شهرستان ترویج داده می شود.

سلیمان آذری- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: چهارشنبه هفته گذشته مدرسه شاهد این شهرستان میزبان روایتگری دوران دفاع مقدس توسط جانباز و آزاده گرامی "سید رضا جلالی" بود.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف آشنایی نسل جوان با آرمان های دفاع مقدس، الگوگیری و پیروی از پیام و وصیت شهدا، بازگو کردن و انتقال از خودگذشتگی ها و ایثارگری های شهدا به نسل جوان و آشنایی با سیره و منش بزرگ معلم تاریخ شهید مطهری برنامه ریزی شده است.

 

آذری عنوان کرد: این برنامه با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و در دست اجرا است، امید است بتوانیم طوری برنامه ریزی کنیم که تمام مدارس را پوشش دهیم و تمام دانش آموزان با اهداف مزبور آشنا شوند.

 

 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان با اشاره به جایگاه و مقام معلم بیان کرد: در بین شهدایی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده کسانی با بالاترین درجه از قشر معلم داوطلبانه راهی جبهه شدند و علاوه بر نبرد با دشمن در میدان، ساعاتی را به آموزش، تعلیم و تربیت سربازان اختصاص می دادند.

 

 

آذری تصریح کرد: این معلمان سرافراز و شهیدان پر افتخار نظام و مملکت که اکنون حضور فیزیکی ندارند در آن دوران با وجود سختی ها، مصائب و مشکلات فراوان ذره ای از مسئولیت خطیر خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.

 

وی اضافه کرد: امروز دانش آموزان باید ادامه دهندگان راه شهدا باشند و چراغ دفاع از دین، اسلام و مملکت داری را روشن نگه دارند تا دشمن نتواند به ذره ای از خاک مملکت تجاوز و دست درازی کند.

 

 

 

کد خبر 1264776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha