اجرای قانون  یک و نیم درصد بودجه دستگاه ها برای خرید آثار هنری در انتظار مصوبه هیات دولت است

سالاری با بیان اینکه اجرای قانون یک و نیم درصد بودجه دستگاه ها برای خرید آثار هنری در انتظار مصوبه هیات دولت است، گفت: این قانون در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شده و به دنبال این هستیم تا ابلاغ مصوبه را از طریق معاون اول رییس جمهور داشته باشیم.

«محمود سالاری»، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری قانون یک و نیم درصد بودجه عمرانی برای خرید آثار هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمسیون فرهنگی دولت به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: این قانون در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شده و در تکاپوی این هستیم که مصوبه و ابلاغ مصوبه را از طریق معاون اول رییس جمهوری داشته باشیم تا بتوانیم آن را در جریان بیندازیم و به اقتصاد هنر کمک کنیم؛ منتهی هنوز در تصویب آن نکات ریزی وجود دارد که باید رفع بشود، در گفت و گو هستیم که این نکات رفع  شود.

 

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پاسخ به این سئوال که این قانون یکبار در دولت یازدهم یک بار اجرایی شد و اکسپویی با همین عنوان برگزار شد آیا مجددا به همان صورت گذشته اجرایی می شود؟ اظهار کرد:  آن اتفاق، اتفاقی نبود که هنرمندان از آن رضایت داشته باشند هر هنرمندی رابطه ای با یک نهاد داشت می توانست اثری بفرستد و بقیه هنرمندان که رابطه ای با دستگاه یا نهادی نداشتند یا شرایط مهیایی برای آنها نبود از این بحث منتفع نشدند، در این دوره تلاش می کنیم آسیب های آن دوره مرتفع شود و امیدواریم موفق شویم.

 

 

سالاری در پاسخ به این سئوال که اصالت سنجی آثاری که قرار است در این قانون به فروش برسند توسط موسسات و مراکز دانشگاهی به چه صورت انجام می شود؟ گفت: هنوز شیوه نامه ای یا آیین نامه ای برای این موضوع تدوین نشده است اما آنچه در ذهن ما است، این است که هر مرکزی و وزارتخانه ای خواست اثری را بخرد و در اصالت آن تشکیک کرد، با وجه کارشناسی که به این موسسات و مراکز دانشگاهی می دهد، برایش گواهینامه یا سرتیفکیت اصالت سنجی اثر و شناسنامه اثر را صادر می کنند تا بتوانند با خیال راحت آن اثر را خریداری کنند. این موضوع به لحاظ حقوقی نیز حل شده باشد.

 

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پاسخ به این سئول که آیا این مصوبه امسال اجرایی می شود؟ توضیح داد: ما تلاش می کنیم هرچه سریع تر این قانون مصوب شود، مصوبه این قانون؛ مصوبه هیئت دولت است، امیدوارم بتوانیم مصوبه اش را از هیئت دولت و معاون اول رییس جمهور بگیریم که بتوانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم و در این راه موفق شویم.

کد خبر 1264786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha