جشنواره ملی سواد رسانه‌ به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود

قناعت از دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خواست: با توجه به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پدر علم ارتباطات است، میزبانی جشنواره ملی سواد رسانه‌ با هدف اعطای جایزه پرفسور معتمدنژاد را به استان خراسان جنوبی واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- امروز شنبه (۱۶ اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهارکرد: فرهنگ عمومی نظام معنایی و خوب و بد زندگی اجتماعی مردم را شکل می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی از منظر نظری و مادی حائز اهمیت است، افزود: اگر فرهنگ عمومی وارد بطن زندگی افراد جامعه شود، سبک زندگی را که همان نظام و ساختاری که عمومی ترین و خصوصی ترین کارهاست را به وجود می‌آورد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهمتر است، ادامه داد: در عصر حاضر با توجه به اینکه ما شاهد یکه تازی حوزه فرهنگ در کشور هستیم‌. شاهد نقش و نیروی اجتماعی فرهنگ هستیم و وقتی با گذشته مقایسه می‌کنیم شاهد افزایش آن هستیم اما باید هماهنگی هایی را بین برنامه‌ریزان حوزه فرهنگ داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه فشارهای معیشتی، اقتصادی و ... در حوزه فرهنگی تاثیرگذار است، ادامه داد: شناخت و اِطلاع از وضع شورای فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای فرهنگ و نظارت بر پیگیری مصوبات در سطوح ملی و استانی از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

 

قناعت تصریح کرد: اگر شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها فعال شوند با بهره گیری از ظرفیت های نخبگانی، شاهد اتفاقات خوب در سطح استان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های شورای فرهنگ عمومی این است که جلسات این شورا تا پایین ترین رده در استان شکل نگرفته است، افزود: خراسان جنوبی به رغم محرومیت‌ها در زیرساخت‌ها، در حوزه مفاخر و شخصیت‌های انسانی وارسته و پررنگ بودن فرهنگ جلودار است.

 

قناعت به کسب رتبه نخست استان در بازسازی صحن امام‌محمدباقر علیه‌السلام در عتبات عالیات هم اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد مواکب مستقر در کاظمین از خراسان جنوبی است.

 

وی یادآور شد: باید جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها به صورت منظم و با حضور اعضای رسمی برگزار شود.

 

استاندار خراسان جنوبی از دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خواست، ضمن تقویت ساختار دبیرخانه شورای فرهنگ‌ عمومی استان، با توجه به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پدر علم ارتباطات است، میزبانی جشنواره ملی سواد رسانه‌ با هدف اعطای جایزه پرفسور معتمدنژاد را به استان خراسان جنوبی واگذار کنند.

 

وی حمایت از طرح های ویژه استان از جمله طرح زیست عفیفانه، رویداد تولید طرح های گرافیکی، اصلاح ترکیب شورای فرهنگ عمومی و شکل‌گیری جلسات شورا در سطح محلات را از دیگر خواسته‌های خود از دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1264812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha