فعالیت ۱۹۰ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی گیلان

ابراهیمی از فعالیت ۱۹۰ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی گیلان خبرداد و گفت : در این هفته برنامه های متنوع محرومیت زدایی درگیلان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ، سرهنگ احمد ابراهیمی امروز ( شنبه ۱۶ اردیبهشت ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد : با تشکیل جهاد سازندگی جوانان به صورت جهادی فعالیت های گسترده ای برای محرومیت زدایی انجام دادند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در گیلان ۳۵۰۰ گروه فعال بسیج سازندگی در گیلان فعال است گفت : از این مجموع ۲۷۰۰ نفر در پایگاه های بسیج فعال بوده و با بسیج سازندگی همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه اکنون به صورت تخصصی در حال فعالیت هستیم اذعان کرد : طرح جمعه به جمعه یک طرح خدمتی است که از ابتدای امسال برای همه اقشار همزمان با سراسر کشوردر گیلان نیز آغاز شد.‌

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به شعار امسال هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود:خدمت و بی منت شعار امسال است .

ابراهیمی تصریح کرد : در ماه رمضان و عید امسال۷۲ هزار بسته معیشتی بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد : از ابتدای کرونا تا پایان سال ۴۰۱ یک میلیون بسته معیشتی بالغ بر ۷۰۰میلیارد تومان توسط خیرین و بسیج سازندگی توزیع شد.‌

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: طی۴ سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن مدد جو توسط بسیج سازندگی ساخته شده است ، ۵۰۰ واحد مسکن نیز برای مددحویان در دست ساخت است.‌

ابراهیمی خاطر نشان کرد : از سال ۹۳ در حوزه اشتغال فعال شدیم تا پایان سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد : سال گذشته با تسهیلات و مشاوره بسیج سازندگی یک هزار و ۱۸۶ شغل ایجاد شده است که در این مدت۶۰میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد و اکثر حوزه های اشتغال در بخش کشاوزی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان افزود : در هفته بسیج سازندگی ۱۹۰ گروه جهادی با حدود ۲۳۰۰ نفر خدمات مختلف را در این هفته ارائه خواهند داد.
وی به دیگر برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت : توزیع۸ هزاربسته معیشت، ویزیت رایگان و افتتاح مسکن مددجویی ، واکسیناسیون دام ، لوله گذاری ۱۸ کیلومتر آب رسانی به روستا و یادمان شهدای گمنام، کمک به کشاورزان از اهم فعالیت های این هفته است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان افزود: گیلان پربارش ترین استان کشور محسوب می شود اما دومین استان فاقد آب شرب بهداشتی در حوزه روستا هستیم.
وی خاطر نشان کرد : آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان به بسیج واگذار شد که یک کار علمی و صنعتی بودتعهد بسیج سازندگی از این مجموع ۳۷۰ روستا است.

ابراهیمی افزود : از تیر ۱۴۰۱ قرارگاه خاتم سازندگی به شرق گیلان ورود کرد و بسیج سازندگی به غرب گیلان واگذار شد.
وی اظهار کرد: بسیج سازندگی گیلان از تیر ۱۴۰۱ تا امروز بالغ بر ۲۵۲ کیلومتر در روستاها لوله‌گذاری آب شرب انجام داده است. 

کد خبر 1264847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha