نقش انکار ناپذیر آموزش های فنی و حرفه ای در کاهش آسیب های اجتماعی

درویشی به نقش انکار ناپذیر آموزش های فنی و حرفه ای در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:سال گذشته ۶۷۱ نفر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، ۳۹ کودک کار، ۴۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و هزار و ۲۴۴ نفر از معتادین بهبود یافته تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حسین درویشی- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران- امروز(۱۶اردیبهشت) در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خانطومان سوریه  و تشریح عملکرد این اداره کل در مهارت آموزی به بخش آسیب پذیر جامعه اظهار کرد: با توجه به اینکه خانواده و محیط زندگی از جمله ارکان اصلی زندگی و تشکیل شخصیت هر فرد است، گاه بنا به دلایلی افراد از داشتن چنین نعمت هایی محروم شده و به انواع آسیب های روحی، روانی و اجتماعی دچار می شوند که در نهایت ممکن است در برخی از این افراد موجبات آسیب رساندن به خود و جامعه صورت پذیرد.

 

وی ادامه داد: افراد آسیب‌دیده و آسیب پذیر که عمدتا در نقاط ضعیف شهری و روستایی سکونت دارند با ارتقاء وضعیت شغلی، افزایش دانش فنی و همچنین ارتقای سلامت روانی، احساس مهم بودن داشته و با مسئولیت پذیری در خود و جامعه و درک واقع بینانه از زندگی همراه با امید به آینده رویکرد مناسبی ایجاد خواهند کرد.

 

درویشی با تاکید براینکه آموزش های فنی و حرفه ای می تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد، خاطرنشان شد: مهارت آموزی موجب بهبود وضعیت شغلی، سلامت روانی، روابط فردی و روابط اجتماعی در افراد آسیب دیده می شود.

 

وی یادآورشد: در سال گذشته ۶۷۱ نفر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، ۳۹ کودک کار، ۴۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و هزار و ۲۴۴ نفر از معتادین بهبود یافته تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند که پس از کسب گواهینامه مهارت از طریق دستگاه‌های حامی مساعدت های لازم برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مالی برای این افراد انجام پذیرفت.

 

 درویشی گفت: با توجه به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، آموزش های مهارتی را غالبا به صورت رایگان در اختیار نقاط حاشیه نشین و افراد آسیب ‌دیده قرار می‌دهد از این رو می طلبد مورد حمایت بیش از پیش مسئولین قرار گیرد.

کد خبر 1264861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha