شهید مطهری عمر بابرکت خود را صرف معرفی اسلام ناب محمدی(ص) کرد

بحر کاظمی گفت:زندگی استادشهید مرتضی مطهری(ره) در یک کلام خلاصه می‌شود و آن معرفی اسلام به دور از هر گونه آرایش و پیرایشی است؛ این کار نیاز به روحی بزرگ و روحیه‌ای قوی دارد که انسان از جو سازی‌ها نهراسد و گاهی بر خلاف جریان آب شنا کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،زهرا بحر کاظمی- مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت- امروز(۱۷اردیبهشت) به مناسبت بزرگداشت روز معلم، در جمع اساتید، دانش آموختگان و مربیان طرح امین اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری(رحمه الله علیه)، همواره با وضو در کلاس درس حاضر می شدند، این رفتار چنان قداستی به کلاس درس می داد که  همه ی شاگردان با تمام وجود به درس توجه می کردند.

 


وی افزود: از خصوصیات دیگر ایشان، ایجاد رابطه صمیمانه و معنوی با شاگردان و محبت در دل آنها بود، این رابطه رسمی و اداری نبود، بلکه توأم با عشق و شوق بود.

 

بحر کاظمی یکی از خصوصیات بارز استاد شهید مطهری را احترام به استاد خود عنوان و اظهار کرد:  شهید مطهری(رحمة الله علیه) در عین اینکه استاد بودند، به استادان خود بسیار احترام می ‏گذاشتند و به نام علامه طباطبایی(رحمه‏ الله علیه) که می ‏رسیدند، از ایشان با «روحی له الفدأه» یاد می ‏کردند.

 

وی بیان کرد: شخصیت فکری و روحی شهید مطهری(رحمه الله علیه)، به شدت تحت تاثیر شخصیت امام خمینی(رحمه الله علیه) قرار داشت؛ این رابطه متقابل معنوی به گونه ای بود که امام خمینی(رحمه الله علیه) در مورد شهادت این استاد بزرگ، فرمودند: اگر چه من فرزند عزیزی که پاره تنم بود را از دست دادم، لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکاری در اسلام وجود داشت و دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت خاطر نشان کرد: زندگی استاد در یک کلام خلاصه می‌شود و آن معرفی اسلام به دور از هر گونه آرایش و پیرایشی است؛ این کار نیاز به روحی بزرگ و روحیه‌ای قوی دارد که انسان از جو سازی‌ها نهراسد و گاهی بر خلاف جریان آب شنا کند.

 

وی تصریح کرد: شما معلمان و اساتید نیز باید از شخصیت وارسته استاد شهید، الگو گرفته و در زندگیتان جاری سازید و سعی کنید تفکر اصیل ایشان را بسط داده و عملکردتان را به اندیشه و رفتار ایشان نزدیک کنید.

کد خبر 1264970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha