خواهرخواندگی مساجد خراسان جنوبی و عراق در دستور کار

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه نگاه ما نگاه ارتباط مساجد به مساجد است و بحث تعامل مساجد ایران با جهان اسلام را در دستور کار داریم، گفت: امسال شاهد عقد خواهرخواندگی دو مسجد در عراق و خراسان جنوبی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی-سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه طبس اظهار داشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد یک نهاد غیردولتی است و به عنوان بچه های مسجد تلقی می شود.

 

وی ادامه داد: اعضای این ستاد به عنوان راهبران حوزه فرهنگی در نقاط مختلف فعالیت دارند و به دنبال تدوین سند تحول فرهنگی خراسان جنوبی در کانون های مساجد هستیم تا شاهد تحولی در این ستاد باشیم.

 

حجت الاسلام محقی به بحث پیوند نخبگان جهان اسلام و مساجد اشاره کرد و گفت: در گذشته از این موضوع غفلت کردیم اما سال گذشته شاهد حضور دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خراسان جنوبی بودیم که مورد استقبال توبی فعالین فرهنگی قرار گرفت.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه ستاد کانون های مساجد به حوزه فرهنگی تغییر یافته است، افزود: نگاه ما این است که ابعاد فرهنگی را با جهان اسلام باز کنیم تا شاهد یک خیزش فرهنگی در جامعه باشیم.

 

وی عنوان داشت: نگاه ما نگاه ارتباط مساجد به مساجد است و بحث تعامل مساجد ایران با جهان اسلام را در دستور کار داریم و امسال شاهد عقد خواهرخواندگی دو مسجد در عراق و خراسان جنوبی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام محقی ادامه داد: در حوزه فرهنگ به ابعاد فرهنگی از جمله تئاتر، سرود، محافل قرآنی و غیره توجه داریم و در بحث سرود، کانون های مساجد خراسان جنوبی حرفی برای گفتن دارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در خصوص مباحث قرآنی گفت: حوزه قرآن و عترت مدنظر کانون های مساجد قرار دارد و برنامه های مختلفی در این زمینه اجرا شده است.

 

وی با اشاره به طرح سه میم عنوان داشت: تلاش ما این است که پای مساجد به مدارس و منازل باز شود و خانواده ها در این زمینه علاقه خود را اعلام کرده اند.

 

حجت الاسلام محقی در خصوص برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: برنامه هایی ویژه بانوان طی دهه کرامت در خراسان جنوبی برگزار خواهیم کرد و یکی از بانوان تازه مسلمان شده در این مراسمات حضور خواهند یافت و طی این ایام شاهد برگزاری جشن دو هزاری نفری دختران در بیرجند خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1264989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha