نقش سیره اهل بیت علیهم‌السلام در اندیشه امامین انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزائی با اشاره به نقش سیره اهل بیت علیهم‌السلام در اندیشه امامین انقلاب، تصریح کرد: امامین انقلاب از ابتدای انقلاب به دنبال تصحیح نگاه عمومی مردم به ویژه متدین به سیره اهل بیت علیهم‌السلام بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزائی مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم امروز در آیین رونمایی از کتاب «حقیقت عظیم»عنوان کرد: ملت فهیم و انقلابی از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی به درستی متوجه این معنا بودند که اتحاد و وحدت کلمه می‌توانند در پیروزی انقلاب نقش داشته باشد، همچنین متوجه بودند که هم افق شدن با ولیّ جامعه یکی از شرایط اساسی و عوامل مهم اتحاد ملت است. 

 

مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقبال جوانان به سمت مطالعه آثار امامین انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب یکی از دلایل فهم و بصیرتی است که ملت و جوانان ما دارند. 


وی با اشاره به نقش سیره اهل بیت علیهم‌السلام در اندیشه امامین انقلاب، تصریح کرد: وقتی به بیانات امامین توجه می‌کنیم، اصلاح نگاه به سیره اهل بیت علیهم‌السلام یکی از دغدغه‌های جدی امامین انقلاب بوده است. 


مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: امامین انقلاب از ابتدای انقلاب به دنبال تصحیح نگاه عمومی مردم به ویژه متدین به سیره اهل بیت علیهم‌السلام بوده است. چنانچه این موضوع را در کتاب «صلح امام حسن علیه‌السلام» مشاهده می‌کنیم. 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح میرزائی با تأکید بر اینکه اصلاح نگاه به سیره اهل بیت علیهم‌السلام نقش بسزایی در پیداشدن مجاهدان فی سبیل الله داشته است، عنوان کرد: اگر این نگاه اصلاحی وجود نداشت، باعث دچار انحراف در افکار و دیدگاه‌های انسان و ایستایی افراد می‌شد و انسان را به برخی عبادات فردی دلخوش می کرد. 


وی اظهار داشت: اهل بیت علیهم‌السلام پرچمداران قیام لله بودند، به دنبال برپایی حاکمیت الله و جریان عبودیت محض الله بودند و این اهداف برای اهل بیت علیهم‌السلام هزینه داشته است؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در کتاب «همرزمان حسین» به این موضوع اشاره داشتند که اگر اهل بیت علیهم‌السلام صرفا به عبادات می‌پرداختند، دشمنان داعیه ای نداشتند که آن حضرات معصومین علیهم‌السلام را به شهادت برسانند.


مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به تدوین کتاب «حقیقت عظیم» که مجموعه ای از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از سال 1351 است، تصریح کرد: وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان محور حرکت اهل بیت علیهم‌السلام بودند و الگوی همه مؤمنان از جمله اهل بیت علیهم‌السلام و همه مردان و زنان هستند. 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح میرزائی افزود: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف فرمودند: «وَ فی إِبْنَةِ رَسُولِ اللّهِ صلّى الله علیه و آله و سلم لی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ دختر رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم (فاطمه زهرا علیها السلام) براى من، اسوه و الگویى نیکو است».


وی با اشاره به نگاه مترقی و توصیفات والا و بلند امامین انقلاب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: این کتاب «حقیقت عظیم» یک قید و شهود دارد، شهود کتاب، همین جلد کتاب است، اما قید کتاب تحقیقات گسترده‌ای برای این کتاب شده و منبع‌یابی عظیم و فهرست موضوع متنوعی صورت گرفته است.

کد خبر 1265984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha