دانش و علم آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است

حجت الاسلام صباغیان با تاکید بر اینکه دانش و علم آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است، خطاب به جوانان گفت: اگر می خواهید دشمنان برای همیشه در مقابل انقلاب اسلامی زانو بزنند، تا می‌توانید در علم و دانش خودتان را به اوج برسانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه شهرستان زیرکوه- شامگاه (۱۷ اردیبهشت) در همایش فرهنگیان شهرستان زیرکوه ضمن تبریک هفته معلم با بیان اینکه در انقلاب اسلامی الگوی تراز یک معلم، استاد شهید مطهری است، اظهارکرد: همه یا اکثر کسانی که در تاریخ انقلاب درخشیدند معلم بودند و از جمله این معلم ها می توان به استاد مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و... اشاره کرد و در رأس همه معلم ها در انقلاب اسلامی، رهبر حیکم و فرزانه انقلاب است و این بزرگواران باید الگوی ما باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ جایگاهی با ارزش تر از جایگاه علم، دانش و معلم نیست، افزود: دانش و علم آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و اگر می‌خواهیم دشمنان برای همیشه در مقابل انقلاب اسلامی زانو بزنند، تا می‌توانید در علم و دانش خودتان را به اوج برسانید.

 

امام جمعه زیرکوه در ادامه تاکید داشت: اگر علم را از افراد بگیریم کشور هیچ قدرتی ندارد و در سایه علم است که همه چیز رشد می کند به شرط آن که علم بر اساس آموزه های دینی باشد.

 

وی با بیان اینکه معلمی شغل نیست بلکه معلمی عشق است، ادامه داد: معلمی جلوه ای از نور خدا محسوب می شود و معلم مطلق عالم خود خداوند است.

 

صباغیان با اشاره به مشکلات معلمان گفت: بعضی از معلمان مشکلاتی دارند و درخواست دارم از اداره کل آزموش و پرورش استان و شهرستان که در رفع مشکلات معلمان تلاش کنند و امیدوارم معلمان عزیز بدون هیچ دغدغه ای، فقط به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1266017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha