رونق فعالیت‌های قرآنی در مساجد سیاست متولیان فرهنگی باشد

حجت‌الاسلام عادل بر لزوم رونق جلسات قرآنی مساجد تاکید کرد و گفت: این رونق باید جزء سیاست‌های متولیان فرهنگ به ویژه در حوزه مساجد باشد تا همچون گذشته استعدادهای قرآنی در مسجد رشد و پرورش بیابند.

حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم رونق فعالیت های قرآنی در مساجد و اماکن مذهبی تاکید و اظهار کرد: اصل و اساس دین مبین دین اسلام مبتنی بر آموزه های قرآنی و اهل بیت(ع) است که مبنای اعتقادات و تفکرات انسان ها را می سازد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از مولفه های مهمی که باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد، توجه به انس اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم است، بیان کرد: بهترین مکان ها برای آموزش و تلاوت قرآن کریم خانه های خدا هستند، بنابر این اهتمام به رونق برنامه های قرآنی باید جزء سیاست های کاری متولیان فرهنگی به ویژه در حوزه مسجد باشد.

 

وی اجرای برنامه های قرآنی و طرح تفسیر، برپایی کرسی های قرائت و طرح حفظ قرآن کریم در مساجد و امامزادگان را زمینه ساز رشد و پرورش استعدادهای فعال در این عرصه دانست و افزود: توجه به توانمندی ها و استعدادهای نوجوانان و جوانان در حوزه قرآن، کشور را در تحقق تربیت حفاظ و قراء که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، نزدیک و مساجد را تبدیل به پایگاه قرآنی می کند.

 

حجت الاسلام عادل در پایان تأکید کرد: از گذشته تا کنون مساجد همواره پایگاه رشد و پرورش نخبگان قرآنی بوده اند این نقش و جایگاه باید حفظ شود.

کد خبر 1266051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha