اولین نشست شورای سیاستگذاری” دهه مسجد و ترویج معارف نماز” برگزار شد

اولین نشست شورای سیاستگذاری” دهه مسجد و ترویج معارف نماز” با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و جمعی معاونین ستاد و نمایندگان دستگاه های فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، اولین نشست شورای سیاستگذاری” دهه مسجد و ترویج معارف نماز با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و جمعی معاونین ستاد و نمایندگان دستگاه های فرهنگی برگزار شد.

 

«سید احمد زرهانی» در این جلسه با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز در سال گذشته با تمرکز بر توسعه معارف نماز و اعتلای جایگاه مسجد و احیای نقش های عبادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی خانه خدا از ۲۱ مرداد تا۳۰ مرداد (روز جهانی مساجد) دهه ترویج معارف نماز اعلام کرد، گفت: اجرای این حرکت به طور آزمایشی نشان داد که مردم و رسانه ها و نهادهای دینی و انقلابی و فرهنگی با مشارکت فعال بر ضرورت چنین مناسبتی تأکید دارند.

 

وی با تاکید بر تحکیم جایگاه این دهه معنوی در تقویم فرهنگی کشور گفت: ستاد اقامه نماز پس ارزیابی میدانی در استانها تصمیم دارد با کمک و راهبری نهادها و دستگاههای ذیربط در حوزه نماز و مسجد مراسم در خور این مناسبت را برگزار کند و ذهن و ضمیر جامعه و نخبگان و مؤمنان و نسل نو را به اهمیت مسجد و نماز معطوف دارد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه گفت: در حال حاضر اتاق فکرهایی در دنیا برای براندازی نظام، خاموش کردن چراغ عبادت و مهار کردن انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند که آثار آن در جامعه دیده می شود.

 

وی افزود: جهت استفاده از تمکن نظام اسلامی لازم است روی مسجد و نماز سرمایه گذاری مضاعف داشته باشیم، چرا که این مهم دغدغه همه کسانی است که در مسیر حق و عدل و عدالت قدم برمیدارند.

 

زرهانی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و متولی در امور مساجد موارد مشابهی را انجام می دهند، گفت: ستاد اقامه نماز آمادگی دارد هم مسیر با متولیان امر، دوره آموزشی ویژه ائمه جماعت مساجد، مدارس و ادارات برگزار کند.

 

وی با اشاره به اینکه نماز عبادت خدا و مسجد خانه خداست، گفت: معتقدیم اگر دستگاه ها در این دهه فعالیت کنند، ارتقای جایگاه نماز و مسجد را به همراه دارد.

 

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: هدف این است ظرفیتی را برای ترویج نماز فراهم کنیم و در این مسیر آموزش احکام، فلسفه و اسرار نماز به عنوان حرکت ملی در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان جلسه پیشنهاداتی در خصوص نحوه اجرای برنامه های این دهه بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1266106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha