فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی بسیج در بیجار/۳۷ روستا از بی آبی رنج می برد

رجب پور، از فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی خبر داد و گفت: محور فعالیت گروه جهادی محرومیت زدایی و ساخت مسکن روستایی برای محرومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، سرهنگ حسین رجب پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه‌های جهادی در کنار تمامی نهادهای دولتی و حمایتی، در راستای محرومیت زدایی از سطح جامعه فعالیت می‌کنند و تا کنون نیز توانسته‌اند مشکلات قابل توجهی از مردم را حل کنند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در جامعه و کشور حسنات و برکات زیادی دارد، این گروه های جهادی بسیج وابستگی به هیچ جناح سیاسی و حزبی ندارند و همواره در کنار مردم و مردم آمادگی دارند.

وی به خدمات مهم بسیج در طی یک سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: آبرسانی به ۳۷ روستا، که ۲۳ روستای آن مجتمع آبرسانی است و ۱۴ روستا هم بصورت مستقیم تک روستایی، ۹ مجتمع آبرسانی با 6 هزار و 800 متر لوله گذاری و حفاری و 7 مورد هم مرمت کاری شبکه با اعتباری افزون بر 72 میلیارد ریال هم به بهره برداری رسیده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار ابه اقدامات انجام شده در خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و بیان داشت: در بحث خدمت به محرومان هم ۲۸ طرح که شامل احداث خانه عالم، خدمات بهداشتی و درمانی، احداث مدارس و برخی دیگر از خدمات با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 56 میلیون ریال اجرا شده است.

وی روستاهای دارای تنش آبی استان کردستان را ۱۶۹ روستا عنوان و گفت: ۳۷ روستا در شهرستان بیجار نیز از بی آبی رنج می برند که از این تعداد ۲۳ روستا درزیر خط مجتمع شاه گدار و ۱۴ روستای دیگر نیز از محل آبرسانی از سد سیازاخ آبرسانی خواهند شد.

سرهنگ رجب پوربا بیان اینکه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محور فعالیت‌های این گروه‌های جهادی است عنوان کرد: ۵۲ مورد جهیزیه به نو عروسان نیازمند اهدا شده و میزان کمک‌های مؤمنانه بیش از 2 هزار و 250 بسته معیشتی به ارزش 64 میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ صندوق قرض الحسنه در شهرستان بیجار فعال است و بیش از ۷۰ درصد اعضا از مزایای این صندوق‌ها بهره مند شده‌اند، گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است و لازم است تا دستاوردهای نظام برای مردم به خوبی بیان شود.

وی افزود: اصحاب رسانه نقش بسیار مؤثری در عرصه جهاد تبیین بر عهده دارند و انتظار می‌رود در شهرستان بیجار شاهد نقش آفرینی فعالان رسانه‌ای در این راستا باشیم.

کد خبر 1266140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha