سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به سودان شد

سازمان همکاری اسلامی در بحبوحه درگیری های جاری بین ارتش و گروه شبه نظامی نیروهای پشتیبانی سریع در سودان خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، سازمان همکاری اسلامی در بحبوحه درگیری های جاری بین ارتش و گروه شبه نظامی نیروهای پشتیبانی سریع در سودان خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم این کشور شد.

 

به گفته وزارت بهداشت سودان از 15 آوریل تا کنون حداقل 550 نفر در درگیری بین دو رقیب نظامی کشته و بیش از چهار هزار و 900 نفر زخمی شده اند.

 

این گروه مستقر در جده در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حسین ابراهیم طه»، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مؤسسات مالی و حمایتگران بین‌المللی درخواست فوری کرد تا کمک‌های بشردوستانه فوری به سودان ارائه کنند.

 

وی از اهداکنندگان کمک ‌های مالی خواست تا بر ارائه تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی به سودان تمرکز کنند.

 

او همچنین خواستار حمایت از تلاش‌های کشورهای همسایه سودان در میزبانی از پناهجویان سودانی شد.

 

سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستاراحترام کامل به اصول و استانداردهای بشردوستانه شد و از طرفین دعوت کرد تا ارائه کمک‌های بشردوستانه را به نیازمندان در بخش‌های مختلف کشور تسهیل کنند.

 

نمایندگان ارتش سودان و نیروهایپشتیبانی سریع  اولین گفتگوی رودررو را روز شنبه در عربستان در تلاش برای حل اختلاف خود برگزار کردند.

 

گفتنی است، دوره انتقالی سودان که از اوت 2019 پس از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور آغاز شد، قرار بود با برگزاری انتخابات در اوایل سال 2024 به پایان برسد.

کد خبر 1266142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha