۲۱۰ ویژه برنامه همزمان با دهه کرامت در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام دیلمی گفت: با همت تشکل های دینی و انقلابی و مراکز قرآنی استان گلستان، ۲۱۰ ویژه برنامه همزمان با دهه کرامت در سطح استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان در خصوص برنامه های دهه کرامت استان گفت: دهه کرامت یک فرصت بی بدیل و بی نظیر در راستای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت باورهای دینی و انقلابی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دهه کرامت یک فرصت بسیار ارزشمند برای تقویت پیوندهای اجتماعی و پیوند نسل ها با بصیرت دینی و بهره گیری از سیره رفتاری علمی و عملی از حضرات معصومین به ویژه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و حضرت ثامن‌الحجج (علیه السلام) است.

 

وی با بیان اینکه مردمی برگزار شدن جشن های دهه کرامت یکی از موضوعات بسیار مهم است، گفت: در این ایام روز ملی دختران پیش رو است که روز بسیار مهمی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ستاد بزرگداشت دهه کرامت شعار محوری دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» خواهد بود.

 

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: برای هر روز دهه کرامت یک شعار محوری پیش بینی شده که تمامی برنامه ها بر اساس این ساختار طراحی و پیش‌بینی شده است.

 

وی اظهارداشت: نخستین روز دهه کرامت در روز (یکشنبه ۳۱ اردیبهشت) اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بهترین دختر دنیا»، روز (دوشنبه 1 خرداد) با عنوان «شادی و نشاط مومنانه، گره‌گشایی کریمانه»، روز (سه شنبه 2 خرداد) با شعار «کرامات اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه» نامگذاری شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در روز (چهارشنبه ۳ خرداد) و سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، شعار این روز «خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» خواهد بود.

 

وی گفت: در روز (پنجشنبه ۴ خرداد) روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده که شعار آن روز نیز «امامزادگان (علیه السلام) و بقاع متبرکه آرامش بخش جان ها است.

 

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به روز (جمعه 5 خرداد) سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی کاظم شاهچراغ (علیه السلام)، افزود: این روز نیز به عنوان «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار» تاریخ پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: روز (شنبه ۶ خرداد) به عنوان «کرامات جامعه در پرتو زیست عفیفانه»، (یکشنبه ۷ خرداد) «مساجد امیدآفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، (دوشنبه ۸ خرداد) به عنوان «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت(ع)»، (سه شنبه ۹ خرداد) به عنوان «مکتب رضوی، عدالت برای همه» و روز (چهارشنبه ۱۰ خرداد) به عنوان «اخلاق و همدلی در پرتو سیره امام رضا (علیه السلام) نامگذاری شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در این نهاد انقلابی با همت تشکل های دینی و انقلابی و مراکز قرآنی ۲۱۰ ویژه برنامه در 25 محور برای دهه کرامت پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: این برنامه ها شامل؛ جشن ها، برنامه ها و نشست های معرفتی و بصیرتی و برنامه های متعددی است که پیش‌بینی شده که بر اساس شعار محوری «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» و شعارهایی که در طول دهه کرامت پیش‌بینی شده برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دیلمی اظهارامیدواری کرد: این فرصت بی دلیل و بی نظیر بتواند بستری را فراهم کند تا بتوانیم ارادت قلبی همگی ما نسبت به حضرات معصومین (علیهم السلام) و به خصوص امام رضا (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را ادا کنیم و بتوانیم این معارف بلند را بر اساس سیره این حضرات در سطح جامعه به ویژه در حوزه پیوندهای اجتماعی و امیدآفرینی و همدلی بسط و گسترش دهیم.

 

 

کد خبر 1266169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha