صبر يک عبادت است/صبر برای ادامه ی زندگی هر انسانی ضرورت دارد

ماموستا غلامی،گفت:از ديدگاه قرآن و اسلام صبر يک عبادت است. و مانند ديگر عبادات بدون قصد قربت پاداش و صوابي ندارد و پذيرفته نمي شود.

ماموستا ملاعادل غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت صبر و انفاق،گفت: درباره صبر و آثار آن آیات و روایات بسیاری بیان شده ‌است، مانند اینکه فرموده‌اند خداوند صبر پیشِگان را دوست دارد و اجر آنان را بی‌حساب می‌دهد؛ رسیدن به مقامات بلند تنها با صبر و استقامت ممکن است؛ کسی که بر سختی کار کردن صبر نکند، به ناچار باید بر سختی فقر و تنگدستی صبر کند.

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین ،افزود:اولین وظیفه ما در زندگی بندگی خدا است و ما بر اساس آنچه قرآن به ما می‌فرماید باید بر بندگی خدا صابر باشیم ،این دستور قرآن کریم برای همگان است و حتّی به پیامبر اکرم (ص) خطاب می‌کند که در بندگی خدا صابر باش. بندگی خدا یک مفهوم کلّی است به این معنا که در همه امور زندگی باید بنده خدا باشیم و طبق نظر او عمل کنیم. عبادات شرعی مثل نماز، روزه، انفاق، جهاد در راه خدا، امر به معروف، نهی از منکر، تولّی و تبرّی و امثال اینها واجبات دینی ما است که همه جزئی از بندگی خداست.

 

وی خاطر نشان کرد: صبر یعنی خویشتن داری که در مقابل جزع و بی تابی است و نهایت تسلیم در برابر حوادث زمان که هر انسان مومنی می بایست در مقابل امتحان الهی صبر پیشه کند و بلاهای زمان را امتحان الهی بداند تا بتواند با خیال راحت زندگی کند.

 

ماموستا غلامی،تصریح کرد: یکی از فلسفه های فضیلت صبر نزد الله تعالی این است که دنیا را محل آفات، بلاها و مصیبت ها آفریده است و بندگان را با آنها می آزماید آزمونی که برندگان آن صابران و متقیان هستند.فرد مؤمن همواره از الله عافیت و سلامتی می‌خواهد و هرگز گرفتاری و مصیبت نمی‌خواهد. اما وقتی به مصیبتی گرفتار شود، صبر می‌کند و از پروردگارش امید پاداش دارد. هرکس صبر کند و بر صبر تمرین نماید، الله به او صبر می‌دهد و یاریش می‌کند و از او خشنود می‌شود و بنده را نیز راضی می‌گرداند.


امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین ،گفت: ارزش صبر در مکتب تربیتی اسلام به اندازه ای است که در ردیف ارکان و پایه ی ایمان به خداوند قرار گرفته است . قرآن جایگاه صبر وصابران را در کنار ارزش های والای معنویی همچون یقین ، شکر ، تقوا ، توکل ، عمل صالح و ... آورده است و این مطلب اهمیت فضیلت صبر را می رساند . 

کد خبر 1266201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha