بیش از ۴۰۰  اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» خراسان شمالی رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند موسیقی استان به دبیرخانه سومین جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» مستقر در شهرستان شیروان رسید.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: از همه شهرستان ها برای حضور در سومین جشنواره موسیقی مقامی استان اثر رسیده که بیشترین آثار رسیده مربوط به شهرستان شیروان است.

 

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی های این دوره از جشنواره حضور همه اقوام است که موجب رونق بخشی جشنواره و توجه ویژه به خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها شده است.

 

صادقی اظهارداشت: این جشنواره در سه بخش تک نوازی (زیر 18 سال، 18 تا 30 سال و بالای 30 سال)، تک نوازی همراه با آواز «بخشی گری» (20 سال به بالا) و بخش گروه نوازی با اجرای سازهای محلی و مقامی برگزار می شود.

 

وی زمان اجراهای آثار منتخب را 28 و 29 اردیبهشت ماه اعلام و خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این رویداد بزرگ موسیقیایی 29 اردیبهشت ماه جاری با حضور مسئولان کشوری، استانی و هنرمندان در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1266252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha