توسعه همکاری‌ها برای حمایت  از پناهندگان و مهاجرین خارجی/ تقدیر ویژه از جمهوری اسلامی ایران و استان کرمان

سفرای کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان به منظور توسعه همکاری‌ها در راستای حمایت و پشتیبانی از پناهندگان و مهاجرین خارجی به کرمان سفر و از تلاش های نظام جمهوری اسلامی و استان کرمان در خدمت به اتباع تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سفرای کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان که به منظور توسعه همکاری‌ها در راستای حمایت و پشتیبانی از پناهندگان و مهاجرین خارجی به کرمان سفر کردند؛ سه شنبه (۱۹ اردیبهشت) با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند.

 

 

محمدمهدی فداکار در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پهناورترین استان کشور در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و... گفت: جمعیت 10 درصدی اتباع در استان؛ فشار زیادی به استان وارد می کند و اتباع از همه امکانات استان استفاد می‌کنند.

 

 

وی با بیان اينکه شرایط افغانستان و مشکلات این کشور را درک می‌کنیم و 27 هزار دانش آموز اتباع در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند؛ افزود: مجموع کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اتباع کمتر از چهار درصد هزینه‌هایی است که استان در این زمینه می‌پردازد.

 

 

استاندار کرمان خواستار کمک به حوزه آموزش و بهداشت و درمان اتباع به ایران و استان کرمان شد و تاکید کرد: اتباع فرصت های شغلی زیادی را در استان کرمان اشغال کردند و این حجم از جمعیت مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند‌.
 

 

وی ادامه داد: برخی جرائم و به ویژه جرائم خشن عمدتاً توسط کسانی که فاقد مجوز هستند، صورت می‌گیرد و به دلیل تردد خودرهای حامل اتباع غیرمجاز تصادفات جاده ای شدیدی در استان کرمان رخ می‌دهد.
 

 

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی به اتباع خدمات زیادی می‌دهد اما دنیا نیز باید به کمک ما بیاید و ایجاد مراکز بهداشتی و کمک به تجهیز مدارس جدید برای اتباع و تقویت مهمانشهرها و زیرساخت های آنها از جمله بهداشت، آموزش و مهارت لازم است.

 

 

وی راه اندازی مراکز آموزشی و مهارتی برای اتباع در استان کرمان را مهم خواند.

 

 

خانم اینا گلادکوا- جانشین موقت نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل سفر به کرمان را فرصتی ویژه براي مشاهده واقعیت ها از نزدیک دانست و از اقدامات انجام شده در استان برای بهداشت و آموزش اتباع ابراز خوشحالی کرد و گفت: برای ما و جامعه جهانی قابل قبول است که خدمات خوبی از سوی دولت ایران به پناهندگان ارائه می‌شود.

 

 

وی خدمات شایان جمهوری اسلامی ایران به جمعیت اتباع را مورد توجه قرار داد و گفت: ایران از کشورهایی است که بیشترین تعداد پناهندگان را در سالیان طولانی در خود جای داده و درخواست کمک‌های بیشتر به ایران در این زمینه را به کشورهای خود خواهیم داد.

 


 

جانشین موقت کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران اذعان کرد: سیاست‌های داخلی استان کرمان در جهت منافع اتباع است و تعداد زیادی از اتباع در این استان حضور دارند.

 

 

ولف دیتریش هایم، سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اتریش علاوه بر بودجه سالیانه اتحادیه اروپا برای خدمات به پناهندگان، 10 میلیون دلار اضافه‌تر اختصاص داد به همه کشورهایی که درگیر اتباع افغانستانی هستند؛ گفت: یک میلیون واکسن کووید19 نیز به ایران اهداء کرد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه با تمرکز ویژه در آموزش و مهارت اتباع در استان کرمان تلاش خواهیم کرد؛ به حمایت‌های انجام شده در زلزله بم اشاره و بیان کرد: مایل هستم بیشتر با استان کرمان آشنا شده شویم.

 

 

نیکلاس رش، سفیر فرانسه در ایران نیز در این دیدار با بیان اينکه فرانسه همیشه فعالیت و همکاری خوبی با کمیساریا برای خدمات دهی به جمعیت پناهندگان داشته؛ گفت: در پی حضور طالبان در افغانستان کمک بزرگی به تعداد زیادی از افغان ها برای خروج از آن کشور شد.

 


 

خضری پور،  سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان هدف از سفر این تيم را حمایت از پناهندگان و مهاجران دانست و با بیان اينکه جمهوری اسلامی به ویژه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سیاست حمایت از مهاجرین و مظلومین را فارغ از تابعیت و نژاد خاص در پیش گرفتند.
 

 

 

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ درصد از جمعیت حدود سه و نیم میلیون نفری استان کرمان به اتباع؛ از ساخت 11 مدرسه و هفت خانه بهداشت در استان ساخته توسط کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان خبر داد و افزود: 10 درصد اتباع را نیز بیمه کرده و این موارد در مجموع 2.7 درصد از کل هزینه‌هایی بوده که جمهوری اسلامی برای اتباع پرداخت کرده است.

 

 

جانشین موقت کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران به منظور قدرانی از دهه‌ها فعالیت جمهوری اسلامی و استان کرمان برای خدمات به پناهندگان با اهدای تندیس، تقدیر کرد.

کد خبر 1266286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha