همایش و نمایشگاه صنعت پست؛ جهاد تبیین پستی برای آشنایی مردم با خدمات پستی است

لیالی از برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از ۸ تا ۱۱ خرداد در مصلای امام خمینی خبر داد و گفت: این نمایشگاه جهاد تبیین پستی برای آشنایی مردم با خدمات پستی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، نشست نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته پیش از ظهر امروز 19 اردیبهشت با حضور «محمود لیالی» معاون وزیر ارتباطات و رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در شرکت پست برگزار شد.

 

 

در این نشست «محمود لیالی» معاون وزیر ارتباطات و رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: این همایش نمایشگاه اولین رویداد صنعت پست در کشور است، سال ها این دغدغه و خلأ وجود داشت که تریبونی برای ارائه خدمات پست نداشتیم تا دستاوردهای این شبکه را به اطلاع عمومی برسانیم در واقع همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته تریبونی برای ارایه این دستاوردها به مردم است.

 

 

معاون وزیر ارتباطات و رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه سرانه پستی کشور که شاخص مهمی در توسعه یافتگی کشورهاست در کشور ما بسیار پایین است، گفت: در همین راستا تلاش جهادی را شروع کردیم که سرانه پستی کشور را بالا ببریم. سرانه پستی کشور ما در مقابل کشورهای توسعه یافته یک به شصت است. کشورهای اروپایی و کره و ژاپن و چین 600  و ما در مقابل به عدد ۱۰ دست پیدا کردیم.

 

 

محمود لیالی اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما در استفاده از پست لجستیک دارد به بلوغ می رسد و  انشالله با تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین حرکتی را شروع کردیم که جهاد تبیین پستی است و برپایی این نمایشگاه ثمره این حرکت است که مردم با خدمات پستی و دستاوردهای آن آشنا شوند.

 

 

همچنین در این نشست «مهدی چمن زاد»، رییس نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته نیز گفت: اولین همایش و نمایشگاه صنعت پست فعالیتی در جهت ارتقای فعالیت های پستی به صنعت پست است. فعالیت های پستی در کشور ما غیر منظم و غیر هدفمند با مدیریت غیر یکپارچه انجام می شود. در همین راستا باید به ارتقای جایگاه از بهره گیری از صنعت پست بپردازیم.

 

 

وی تصریح کرد: نمایشگاه صنعت پست برای این است که این مفهوم کلیدی را در اذهان متبادر کنیم از چیزی که با آن زندگی می کنند و تمام فعالان این صنعت در یک زنجیر کنار هم باشند و به یک همکاری گسترده تری دست پیدا کنند تا به سرانه جهانی نزدیک شویم.

 

 

در این نشست «محمد رضا قادری»، دبیر علمی نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از حضور 80 استارت آپ در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در بخش های مختلف این نمایشگاه تاکنون 40 استارت آپ شرکت کرده اند. برخی از دانش بنیان ها نیز به صورت مستقل و مجزا مجوز گرفتند و در مجموع تاکنون 80 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

 

 

صنعت پست بستری جذاب و منحصر به فرد برای تمام اکوسیستم صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته است که با شعار «نمایشگاه صنعت پست، سکویی برای همه» از 8 تا 11 خرداد در مصلای امام خمینی برگزار می شود؛ این نمایشگاه محلی برای عرضه جدیدترین فناوری ها، برترین دستاوردها و هوشمندانه ترین خدمات است. همایش و نمایشگاه صنعت پست، تنها منحصر به شرکت ملی پست نیست بلکه سکویی برای تمام فعالان و اثرگذاران صنعت پست در ایران و جهان خواهد بود. نمایشگاه صنعت پست مهمترین فرصت برای شرکت های فعال در حوزه هایی مانند بسته بندی، لجستیک، خدمات پستی، فناوری های جدید و هوشمندسازی، خدمات الکترونیک، رباتیک، اینترنت اشیاء، قبول و ارسال مرسوله و هر خدمت یا محصول مرتبط با صنعت پست خواهد بود. در این نمایشگاه جدیدترین ایده ها و نوآوری ها در صنعت پست به نمایش گذاشته می شود و همچنین بستری برای ایجاد روابط تجاری در مقیاس ملی و جهانی برقرار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1266298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha