توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در پروژه های مسکن ملی استان زنجان

به گفته اسماعیلی، در پروژه های مسکن ملی پیوست های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه است و در این پروژه ها ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و مجموعه های ورزشی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به روند اجرای پروژه های مسکن ملی گفت: در ساخت مسکن ملی پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد توجه ویژه است و ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و مجموعه های ورزشی در پروژه های شرق و غرب مسکن ملی استان زنجان لحاظ شده است. 
 
 
وی ادامه داد: ساخت دو مدرسه در کوی شرق زنجان آغاز شده و پیشرفت 40 درصدی دارد و در کوی غرب نیز مدرسه ای با 30 درصد در دست ساخت است. همچنین ساخت مسجد و مجموعه های فرهنگی در این پروژه ها پیش بینی شده است. 
 
 
اسماعیلی با تشریح فعالیت های راه و شهرسازی گفت این مجموعه در ساخت محورهای اصلی و آزادراه ها، هفت پروژه بهسازی محورهای اصلی از محل اعتبارات ملی را در دستور کار خود داریم. 
 
 
وی ادامه داد: یکی از ماموریت های این مجموعه اجرای پروژه های دولتی در قالب چند پروژه و اجرای پروژه های بازآفرینی در قالب کمک به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است و کمک به ساخت کتابخانه و مجموعه های ورزشی در قالب پروژه بازآفرینی اجرایی می شود. 
 
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از هدفگذاری هشت محله بازآفرینی در زنجان خبر داد و گفت: همه ساله برای بهبود سرانه عمومی این مناطق، اعتباری برای اجرای پروژه های بازآفرینی تزریق  می شود.
 
 
اسماعیلی از دیگر ماموریت های این مجموعه را تهیه نقشه جامع تفصیلی با همکاری شهرداری ها خواند و گفت: تهیه نقشه پایه نیز در بخش معماری و شهرسازی در دستور کار است.
 
 
وی مهمترین ماموریت راه و شهرسازی را  ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن خواند و افزود: ساخت و تحویل 71 هزار واحد در یک دوره زمانی چهارساله برای استان زنجان پیش بینی شده است که از تعداد 27 هزار واحد مسکن حمایتی در بخش شرق و غرب زنجان در حال ساخت است. 
 
 
وی با اشاره به ساخت 20 هزار واحد مسکن روستایی از طریق ارائه تسهیلات با همکاری بنیاد مسکن را از دیگر ماموریت های این مجموعه خواند و تصریح کرد‌: 12 هزار واحد هم در حوزه خودمالکی در بخش اعطای تسهیلات بانکی و 3 هزار واحد مسکن استیجاری است. 
 
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قرارداد 17 هزار واحد از 27 هزار واحد بسته شده است، خاطرنشان کرد: آورده مردم و تسهیلات خط حمایتی ما در این پروژه ها است و به منظور حراست از این آورده ها طرح پایش پروژه ها به صورت موردی در دستور کار ما قرار دارد.
کد خبر 1266340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha