راه اندازی کارخانه های تعطیل لرستان مشکل هزاران جوان بیکار را برطرف می کند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت شروع به کار کارخانه‌های تعطیل لرستان و تکمیل ظرفیت دیگر صنایع استان تأکید کرد و گفت: این اقدام سبب می شود تا شاهد اشتغال هزاران نفر از جوانان بیکار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار با معاون صنعت، وزارت صنعت، معدن، تجارت، و رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهارداشت: کارخانه ها و صنایع بزرگی در استان موجود است که به واسطه مشکلات حقوقی و قضایی و یا تعلل مالکان آنها و یا به هر علل دیگری تعطیل شده اند، و این در حالی است که مالکان، برای راه اندازی کارخانه ها و ایجاد تولید و اشتغال، تسهیلات زیادی از اموال عمومی در اختیار گرفته اند، ولی همچنان تعطیل هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با انتقاد از طولانی شدن شروع به کار صنایع تعطیل شده، افزود: درخواست می شود برای زمان بندی نهایی شروع به کار صنایع و کارخانه های تعطیل شده اقدام شود.

 

وی تاکید کرد: یکی از راه های رفع این مشکل واگذاری صنایع و کارخانه ها به افرادی است که از شایستگی لازم برخوردارند و یا از طریق مشارکت دادن صاحبان صنایعی که توانایی مالی لازم برای کارخانه‌های یاد شده را دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به نرخ بالای تورم و نیز بیکاری جوانان در استان و رنج خانواده‌ها در این راستا، عنوان کرد:  رئیس جمهوری در سفر ۱۹ آذر ۱۴۰۰ اعلام کردند که لرستان را در محور اشتغال ویژه ببینند، ولی پس از هفته ها و ماه ها هنوز این وعده رئیس جمهور کشور تحقق پیدا نکرده است.

 

وی ادامه داد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۲ آن نگاه ویژه اشتغال را در استان عملیاتی کند و پس از سال‌ها پیگیری مسئولان استانی با شروع به کار این کارخانه‌ها و تکمیل ظرفیت دیگر صنایع شاهد اشتغال هزاران نفر از جوانان بیکار باشیم و پایانی بر این پیگیری‌های طولانی و آرزوهای دست یافتنی باشد.

کد خبر 1266345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha