خیران ۱۸۶ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در شیروان هزینه کردند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: به تازگی با کمک خیرین مدرسه ساز، دو مدرسه خیرساز در شهرستان شیروان احداث شد که ۱۸۶ میلیارد ریال برای ساخت و احداث آن هزینه شده است.

امین فلاح -مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این طرح های آموزشی شامل دبستان لیلی پارسایی در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان و هنرستان دخترانه فنی و حرفه ای فرهاد کمال در شیروان است.

 

وی خاطرنشان کرد: دو طرح آموزشی توسط سه خیر به نام افشین پارسایی، پروین و جلیل کمال مورد بهره برداری قرار گرفت که در مجموع شامل 12 کلاس درس با زیربنای 2 هزار و 300 مترمربع، محوطه سازی 22 هزار و 250 متر و دیوارکشی به طول 400 متر است.

 

فلاح عنوان کرد: با بهره برداری از طرح های مزبور، 360 دانش آموز شهری و روستایی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوم از فضا و خدمات آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: این طرح های آموزشی با مشارکت خیرین مزبور زیر نظر موسسه مهر گیتی اقدام به این کار نیکوپسندانه کرد که تاکنون در این استان، 38 پروژه در قالب 117 کلاس درس افتتاح شد و در کل کشور توسط این موسسه 500 مدرسه احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

فلاح افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان شیروان، نه تنها از میانگین کشوری بلکه از متوسط استانی آن نیز پایین‌تر است که به ازای هر دانش آموز، ۴.۸۳ متر مربع است.

 

هم اینک ۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند. شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1266389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha