اسناد محکم تاریخی و نقشه‌های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اسناد محکم تاریخی و نقشه‌های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی، گفت: با اشاره به اقدام اخیر مسئولان رسمی عراق در استفاده از نامی ساختگی برای خلیج  فارس، گفت: همگان باید بدانند که جعل یک عنوان هرگز نگرش و ابزار مناسبی برای پاک کردن هویت چندین هزار ساله خلیج فارس و ملت وابسته به آن نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با تاکید بر اینکه اسناد تاریخی محکم و نقشه‌های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند، افزود: در اسناد و مدارکی که به تازگی در کشور اتریش مورد بررسی قرار گرفته نیز این واقعیت تاریخی تایید شده است.

 

این مقام ارشد استان همچنین با بیان اینکه ملت قهرمان ایران همواره مدافع این نام با اصالت است، اظهار کرد: خلیج همیشگی فارس همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده و بر همین اساس دشمنان نظام اسلامی همواره نسبت به نام آن حساسیت نشان داده و همواره در این راستا توطئه‌پراکنی می‌کنند.

 

وی با اشاره به عصبانیت دشمنان از پیروزی و قدرت بی چون و چرای ایران اسلامی بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب همواره عصبانی بوده و بر روی نام خلیج فارس که همچون نگینی در جهان می درخشد حساس بودند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همواره از هر ابزاری برای ضربه زدن به این نظام استفاده کردند و خلیج فارس هم یکی از برنامه‌های آنها در این زمینه بوده است، ادامه داد: طی سالیان اخیر مطالعات و پژوهش های بیشتری در خصوص خلیج فارس و تمدن متاثر از آن انجام شد است و در این سال ها نام خلیج فارس بیش از گذشته شناخته شده است.

 

حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس ضروری است

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات یک فرایند ملی است و دولت باید همه تلاش خود را در جهت تقویت رضایتمندی عمومی بکار بگیرد و مردم نیز باید با وحدت و همدلی در این صحنه ملی شرکت کنند..

 

این مقام مسئول به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره کرد و ادامه داد: امروز مشکلات اقتصادی گسترده تر شده است و اقشار آسیب‌پذیر جامعه را بیش از گذشته آزار می‌دهد که دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند تا سفره مردم کوچک نشود و مردم بتوانند به راحتی زندگی کنند.

کد خبر 1266427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha