کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیتی برای تقویت فرهنگ دینی هستند

چگنی نژاد با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل، همفکری و همکاری دستگاه ها و ارگان های فعال در مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد جذب جوانان به مساجد و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان لرستان، محمد چگنی نژاد امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، اظهار داشت: مسجد محور شدن فعالیت های فرهنگی بستر ارتقای فرهنگ دینی و عمومی جامعه است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل، همفکری و همکاری بین دستگاه های فعال در حوزه مساجد، افزود: این تعامل می تواند بستری برای رونق مساجد و ارتقای فعالیت های مسجد محور باشد.

 

وی با اشاره به رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری در راستای جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد، شناسایی و پرورش استعدادها، تقویت تربیت دینی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان تلاش می شود.

 

چگنی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری ها و فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متناسب با گروه سنی مخاطبان و بر اساس علاقه و نیاز جامعه تعریف و اجرایی می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به رویکرد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در توسعه کمی کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: همکاری تبلیغات اسلامی بستر تسریع در روند تاسیس کانون های جدید در استان استان و تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

چگنی با اشاره به فعالیت 430 کانون فرهنگی هنری مسجد در مناطق شهری و روستایی استان لرستان، اظهار کرد:  تاسیس این مراکز در همه مناطق باعث گسترش شاخص های فرهنگی و دسترسی آسان مردم به فعالیت های فرهنگی وهنری مسجد محور خواهد شد.

کد خبر 1266450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha