کمیسیون های مشترک در زمینه اجرای تفاهمنامه ها تلاش جدی تری داشته باشند

مالکی با بیان اینکه در پاره ای اوقات برای عملیاتی و اجرایی شدن قراردادها و تفاهماتی که با کشورهای همسایه می بندیم مشکل داریم، گفت: کمیسیون های مشترک در زمینه اجرای تفاهمنامه ها تلاش جدی تری داشته باشند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نحوه عملیاتی شدن قرادادهای فیمابین ایران و کشورهای همسایه و چگونگی انتفاع اقتصادی از این قراردادها گفت: رویکردی که اکنون دولت با کشورهای همسایه و منطقه دارد، رویکرد بسیار مثبت و تاثیرگذاری است. خود کشورهای منطقه نیز از این طرح استقبال کردند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سفرهایی که به این کشورها داشتیم، مسئولان و سفرای این کشورها بسیار استقبال کرده اند چرا که موقعیت ممتازی که جمهوری اسلامی ایران دارد، این زمینه را برای مبادلات تجارت اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف همسایه فراهم می کند.

 

 

وی تاکید کرد: شاید در طول سال های گذشته مقداری غفلت کردیم که از این ظرفیت هایی که داریم استفاده نکردیم.

 

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقداری در بحث عملیاتی شدن قرارداها و تفاهماتی که انجام می شود، مشکل داریم. ما با اغلب کشورها کمیسیون مشترک داریم و روسای کمیسیون های متشرک یکی از وزرای ما است که باید در زمینه انجام قراردادها تلاش های جدی تری داشته باشند. دستگاه دیپلماسی نیز باید نسبت به این قضیه هموار کننده جدی باشد.

کد خبر 1266460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha