امکانات نوین برای ترویج آموزه های دینی بکارگرفته شود

حجت الاسلام اریسیان با اشاره به امکانات نوین در جامعه امروز و نوگرایی گفت: تجهیزات مدرن برای انتقال مفاهیم دینی قرآن و عترت بکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدحسین اریسیان» در نشست احیای مساجد زمینه برپایی تمدن نوین اسلامی با اشاره به چالش هایی که منجر به کاهش جمعیت مساجد شده اظهارداشت: شکل گیری تمدن اسلامی ظرفیت خاصی برای مقابله با جریان غرب و تعمیق ارزش های دینی خواهد بود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان افزود: تجهیزات مدرن برای انتقال مفاهیم دینی قرآن و عترت بکار گرفته شود و ارزش ها در جامعه داخلی و بین الملل توسعه پیدا کند.

 

وی با اشاره به واژه نوین گفت: نوین یعنی استفاده از روش های فعلی به جای اقدامات قدیمی اما از پتانسیل عصر امروز در خدمت و توسعه دهنده فرهنگ ناب دین و قرآن گذشته است.

حجت الاسلام اریسیان با اشاره به اینکه برای تمدن سازی، جریان سازی و ترویج معارف و کاهش ناهنجاری ها باید امکانات و ظرفیت ها را توسعه بدهیم، تصریح کرد: مساجد بهترین بستر برای این اتفاق و اقداماتی از این قبیل به حساب می آید.

 

وی ادامه داد: پیامبر اسلام در بدو ورود به مدینه مسجد ساخت و از ابتدای تبلیغ تاکنون مساجد محور حرکت های بزرگ بوده اند که این موضوع در کشورمان هنگام جنگ و شرایط بحرانی مشهود بود.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مسجدمحوری باید در عصر حاضر تقویت شود، خاطرنشان کرد: کارکردهای این مراکز دینی طی دهه گذشته تاکنون روند کاهشی داشته و این آسیبی برای جامعه اسلامی و تمدن سازی است.

وی اضافه کرد: امروز به احیا کارکردهای مساجد نیاز داریم و باید به آسیب های این هدف بپردازیم و با برنامه ریزی هدفمند مانع از خلوتی این مراکز بشویم.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان در بخشی از سخنان خود به آسیب های این موضوع اشاره کرد و اذعان داشت: ساخت فرهنگسرا و مجموعه های فرهنگی دور از مسجد و کاهش کارکرد و خدمات آن مثل موضوعات اجتماعی و تربیتی بر این مقوله اثر گذاشته است.

وی اضافه کرد: روحانی مسجد باید ساکن همان منطقه باشد تا با نیازها و دغدغه های مردم آشنا باشد و بهتر بتواند برنامه ریزی کند.

 

اریسیان معتقد است، استفاده از روحانی یک محله دیگر در منطقه دور از سکونت آنان نمی تواند فرصت ساز برای آن مرکز باشد چرا که شناخت کمتری دارد.

 

کد خبر 1266487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha