تاکید بر هم افزایی دستگاه های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت/ ضرورت ورود کانون‌های مساجد در  اجرای برنامه های دهه کرامت

طاهریان گفت: لازم است همانگونه که برنامه های مردمی در مساجد برگزار می شود، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز برنامه های ویژه ای برای آن روز برگزار کنند.

مرتضی طاهریان به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، امروز چهارشنبه، (20 اردیبهشت) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز، با تاکید بر هم افزایی دستگاه های عضو این ستاد، گفت: اولین نشست کمیته خدمت کریمانه به زودی برگزار خواهد شد. 

 

مسئول دبيرخانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور افزود: جريان اين خدمت در طول سال به عنوان فعاليت مشترک دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي و به ويژه دستگاه ها و نهادهاي عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت تداوم خواهد داشت.


وی با اشاره به نامگذاری یکی از عناوین روزهای ایام دهه کرامت با محوریت مسجد، تاکید کرد: لازم است همانگونه که برنامه های مردمی در مساجد برگزار می شود، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز برنامه های ویژه ای برای آن روز برگزار کنند.


طاهریان همچنین بر مشارکت همه دستگاه های فرهنگی درباره برگزاری جشنواره های رضوی تاکید کرد و گفت: یکی از این جشنواره ها، دوازدهمين جشنواره كتابخواني رضوي با هدف گسترش فرهنگ و معارف اهل بيت (ع) است؛ این جشنواره توسط نهاد کتابخانه های عمومی و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود.

260 برنامه در دهه کرامت در آستان قدس رضوی

 

نماینده آستان مقدس حضرت امام رضا (ع)، هم با بیان اینکه 260 برنامه همزمان با ایام کرامت در آستان قدس رضوی برگزار می شود، گفت:  برنامه ها به صورت منسجم اجرا می شود و گستره 40 الی 50 کشور را نیز در بر می گیرد. 

 

نعمت الله فیروزی در ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور خاطرنشان کرد: نکته ای که همیشه مدنظر بوده این است که سه شهر مشهد، قم و شیراز در برنامه ریزی ها و کمیته های علمی و پژوهشی منسجم تر عمل کنند و به ظرفیت ایام دهه کرامت بسنده نشده و در طول سال برنامه ها تداوم داشته باشد.


وی توجه به حوزه مادران و دختران در برنامه های دهه کرامت امسال را از برنامه های ویژه این آستان برشمرد و گفت: در طول ماه های گذشته سعی شده است که با انجام کار پژوهشی سیره خانوادگی و زندگی نامه مادران و دختران ائمه اطهار (ع) بررسی شود چراکه بخش قابل توجهی از این سیره خانوادگی مورد غفلت قرار گرفته است که می تواند به عنوان الگو برای مادران و دختران مطرح شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) همچنین افزود: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) احیا شده است و در دهه کرامت برنامه این کنگره در شب ولادت آن امام همام اجرا می شود.


فیروزی همچنین از برپایی جشن میلاد حضرت معصومه (س)، انتشار کتاب تصویری برای مخاطبان نوجوان و اجرای برنامه های ویژه بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در طول ایام دهه کرامت خبر داد.

 

دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز در سخنانی، با تاکید بر اینکه یکی از اصول واجب کار فرهنگی، فرصت شناسی است، گفت: در روایات ائمه معصومین (ع) نیز بر این امر تاکید زیادی شده است و فرصت شناسی برای تبلیغ دین و کار فرهنگی به طور خاص و عام مهم است.


حجت الاسلام ابراهیم کلانتری افزود: دهه کرامت یکی از فرصت هایی است که در کنار سایر مناسبت های مذهبی ازجمله ماه مبارک رمضان، محرم، صفر، حج و اعتکاف می توان خیلی قوی تر و همه جانبه تر از دشمن در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) عمل کرد و از آن بهره برد.


وی نشناختن فرصت ها را از جمله آسیب های کار فرهنگی ذکر و خاطرنشان کرد: فرصت امروز باید از جهات مختلف جدی تر گرفته شود و این فرصت ها را شهدا با خون خود و انسان هایی نیز با خون دل خوردن به وجود آورده اند و برای آن هزینه های سنگینی شده است.


آیت الله کلانتری با بیان اینکه الگوی منحصر به فرد حکمرانی اسلامی از برکت پیروزی انقلاب به وجود آمده است، ادامه داد: لحظه لحظه انقلاب اسلامی فرصت است و ما به برکت خون شهدا و نظام مقدس اسلامی این فرصت ها را داریم و در قبال آن مسئول هستیم و باید مغتنم بشماریم.

 

 

کد خبر 1266509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha