مبلغان در تبلیغ مبانی دین اسلام باید از روش های تبلیغ متنوع و جدیدی استفاده کنند

حجت الاسلام ملا نوری،گفت :مبلغان باید زمینه رشد و تعالی اخلاقی و معنوی نسل امروز را فراهم كنند ودر تبلیغ مبانی دین اسلام باید از روش های تبلیغ متنوع و جدیدی استفاده کنند.

حجت الاسلام حسین ملا نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به مشخصه طراز اسلامی ، گفت:در صدر اسلام، مسجد افزون بر محل برگزاري مراسم عبادي، محل دانش آموزي نيز به شمار مي‌آمد. براین اساس، پس از هجرت پیامبر به مدینه و ساختن مسجدالنبی(ص)، فصل نوینی در فعالیت های آموزشی مسجد آغاز شد. تعليم و تربيت و آموزش احكام دين در مسجد صورت مى‌گرفت و پیامبر(ص) بیشتر پس از نماز صبح و عشا به سخنرانی و گفتگوهای علمی می‌پرداخت. این جلسه‌ها با حضور مردان و زنان مسلمان برپا می‌شد كه این از آشكارترین جلوه‌های آموزشی مسجد در مدینه بود.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کرمانشاه،افزود: تفسیر قرآن و سخن گفتن درباره معانی آن، بخش درخور توجهی از سخنرانی های پیامبر(ص) را تشكیل می‌داد. افزون بر جلسه‌های سخنرانی پیامبر، كلاس‌های آموزشی گوناگونی نیز در مسجد تشكیل می‌شد.

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه، جامعه اسلامی ما همانند دیگر جوامع، از ویژگی‌ها و کارکردهای حقیقی مسجد در صدر اسلام فاصله دارد که برای رسیدن به الگوی مسجد تراز اسلامی نیاز به کم کردن این فاصله‌ها داریم، مسجد تراز اسلامی عهده‌دار نقش‌های مهمی در زمینه عبادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و نظامی است.

 

 

حجت الاسلام ملا نوری،با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، تصریح کرد: اسلام، کامل ترین شریعت آسمانی، با تبلیغ متولد شد و بقاء و جاودانگی آن نیز در سایه سار تبلیغ مبلغان و هدایت گران مذهبی به وجود خواهد آمد از این رو آشنایی مبلغان فرهیخته و وارسته ی عرصه ی دین باوری با شیوه های گوناگون تبلیغی امری ضروری است.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کرمانشاه، اظهار کرد: آگاهی از ابزارهای تبلیغ و جدیدترین شیوه ها و روش ها به مبلغان این امکان را خواهد داد که افزون بر هدایت جامعه ی اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینی، از ورود افکار و اندیشه هایی که بر مبنای دین گریزی و یا دین ستیزی است ممانعت شود ، همچنین در حال حاضر  ۱۲۵ پایگاه تمسک به ثقلین در سطح استان کرمانشاه است ۹ نفر دیگر از مبلغین باید این پایگاه را در مسجد محل فعالیت تبلیغی خود فعال کنند و طبق برنامه ۱۴۰۲ باید ۱۳۴ «مسجد تراز» در سطح استان وجود داشته باشد.

 

کد خبر 1266533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha