جشنواره تئاترخیابانی رضوی روایتگر دلدادگی عده‌ای هنرمند به ساحت امام رضا(ع)

حالا دو سه روزی می شود که مردم مهمان نواز شهرستان جیرفت افتخار میزبانی از دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را دارند آنها علی رغم شدت گرمای هوا اما از ساعت ۱۶ عصر تا یک بامداد مشتاقانه به تماشای هنر عده ای از دلدادگان امام رضا (ع) می نشینند.

 خبرگزاری شبستان جنوب کرمان - مهدیه شعبانی؛

شهرستان جیرفت در جنوب کرمان قرار دارد و وجود تپه های باستانی کنارصندل با قدمتی هفت هزار ساله گواه این مدعا است که زمانی این شهرستان مهد تمدن بشریت بوده است.
مردمان متمدن شهرستان جیرفت همواره عشق و ارادت خاصی به حضرت رضا (ع) داشته و دارند و هر ساله به صورت کاروانی و یا شخصی به پابوس امام رئوف می روند امامی که نه تنها به اعتقاد مردم متدین شهرستان جیرفت بلکه جامعه مسلمان شیعه، گره گشا و بنده نواز است.
حالا دو سه روزی می شود که مردم مهمان نواز شهرستان جیرفت افتخار میزبانی از دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را دارند آنها علی رغم شدت گرمای هوا از ساعت ۱۶ عصر تا یک بامداد مشتاقانه به تماشای هنر عده ای از دلدادگان امام رضا (ع) می نشینند.

 

 

 نمایش امام رئوف ضامن آهو تلفیقی از نقالی و پرده خوانی است

جواد آقا پور یکی از نویسندگان جوان  است آملی است که از استان مازندران با نمایش امام رئوف ضامن آهو در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان شرکت کرده است.
به گفته این نویسنده مازندرانی؛ این نمایش تلفیقی از تئاتر خیابانی و پرده خوانی است و در این جشنواره را به عشق امام رضا (ع) شرکت کردم.
او می گوید؛ به اعتقاد من نقالی و پرده خوانی مادر تمام هنرهای نمایشی است، پرده خوانی هنری است که سینه به سینه از استاد به شاگرد رسیده و یکی از نقاط قوت آن، ارتباط نزدیک با مخاطب است چرا که نقالی خوانی هنری مردمی است و از دل مردم بیرون آمده و در گذشته که وسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون و اینترنت نبود مردم در قهوه خانه ها جمع می شدند و به تماشای نقالی خوانی می نشستند.

 وعده سر خرمن به معرفی آئین های مذهبی خراسان می‌پردازد 

وعده سر خرمن که به یکی از آیین های منطقه خراسان می پردازد این اثر هنری تلفیقی از زیارت امام رضا (ع) است که در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان از خراسان رضوی شهر تربت حیدریه به روی صحنه نمایش رفت.
مصطفی آهسته می گوید؛ این نمایش یک کار گروهی و حاصل تلاش و زحمات طراح و کارگردان این نمایش سید محسن هاشمی، بازیگران محمد شهریاری، امیرمحمد رجب زاده، علی اسدی، مهران کارگران و امیر شریفی است.
به گفته این نمایشنامه نویس خراسانی؛ نمایش وعده سر خرمن پیش از این در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده و برای نخستین بار است که در جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به روی صحنه می رود.

زندگی با طعم باروت پیش از این برگزیده تئاتر فجر شده است

زندگی با طعم باروت عنوان یکی دیگر از اجراهای تئاتر خیابانی رضوی در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان است که به کارگردانی آرزو جعفری و نویسندگی مجتبی خلیلی از جنوب کرمان شهر جیرفت به نمایش در آمد.
آرزو جعفری می گوید؛ این نمایش به زندگی دختر و پسری افغان اشاره دارد که پس از ازدواج دختر برای یافتن پدر خود به ایران می آید و با همسرش به شهرهای مختلفی سفر می کنند و در این مسیر با اتفاقات گوناگونی مواجه می شوند.
به گفته کارگردان نمایش زندگی با طعم باروت؛ موضوع این نمایش، جنگ است و به تیپ فاطمیون افغانستان و مدافعان حرم اشاره دارد و در پایان نیز دختر هم به دنبال پدر و هم همسر خود می گردد.
جعفری می گوید؛ این نمایش پیش از این با شرکت در جشنواره فجر تهران، برنده جایزه بازیگری زن و مرد و کارگردانی شده است.

کد خبر 1266546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha