طعم شیرین فرزندآوری زیرسایه  بی رغبتی و ترس جوانان

سرپرست مرکز بهداشت شیروان گفت: امروز بی‌رغبتی به فرزندآوری تفکر رایج زوج‌های جوان شده و طعم شیرین فرزندآوری زیرسایه بی رغبتی و ترس آنان ماندگار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حسن نوری -سرپرست مرکز بهداشت شیروان- روز پنج شنبه (21 اردیبهشت ماه) در کمیته هماهنگی و هم اندیشی بزرگداشت هفته ملی جمعیت با شعار سهم من از جوانی ایران؟ اظهارکرد: در عصر کنونی بیشتر خانواده‌های دارای فرزند، به داشتن یک فرزند اکتفا کرده و تمایلی بر افزایش تعداد فرزندان ندارند در حالیکه فرزند کم هیچ‌گاه سرمایه انسانی محکم و قابل اتکایی برای خانواده‌ها محسوب نمی‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در گذشته هر خانواده‌ای که بیشترین تعداد فرزندان را داشت، از جایگاه بالایی برخوردار بود و بویژه در جوامع عشایری و روستایی بیشترین وجاهت اجتماعی را خانواده‌های دارای فرزند بیشتر داشتند.

 

نوری عنوان کرد: اعضای خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند مهارت‌های ارتباطی بهتری با یکدیگر و با محیط اجتماعی پیرامون خود کسب می‌کنند و والدین به واسطه فرزندان خود با محیط‌هایی نظیر مدرسه، دانشگاه، فضاهای ورزشی، مذهبی و سایر محیط‌های اجتماعی دیگر برقرار کرده و از این طریق ارتباط خانواده‌ها با سایر ارکان اجتماعی و فرهنگی تقویت می‌شود.

 

سرپرست مرکز بهداشت شیروان اصلاح این باورهای غلط را نیازمند فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها، دستگاه های فرهنگی، گروه های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت نقشی محوری در تشویق فرزندآوری و اصلاح این فرهنگ غلط دارند که باید در قالب جهاد تبیین انجام شود.

 

در پایان جلسه روز شمار هفته مذکور و فعالیت های پیشنهادی در راستای اجرایی شدن با شکوه برنامه ها توسط کارشناس سلامت باروری عنوان شد و مسئولان حاضر در جلسه نظرات  و پیشنهادات خود را بیان نمودند. 

کد خبر 1266557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha