امامزاده مختار (ع) پایلوت طرح «شمیم خدمت»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور ارتقای مهارت و تربیت نیروی انسانی متخصص و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: به منظور ارتقای مهارت و تربیت نیروی انسانی متخصص و ارائه آموزش های فنی و حرفه اي بر اساس استانداردهای آموزشی ، تفاهم‌نامه همكاری‌ بين اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویر احمد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویر احمد منعقد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور ارتقای مهارت و تربیت نیروی انسانی متخصص و ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي بر اساس استانداردهای آموزشی ، تفاهمنامه همكاري بين اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویر احمد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منعقد شد.

 

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های مشترک در ارتقاءسطح مهارت متقاضیان مهارت آموزی جامعه،توانمند سازی و ارتقاء مهارت‌آموزی جامعه هدف و کمک به ایجاد اشتغال پایدار و در راستای کمک به خانواده های کم بضاعت و جهت ایجاد اشتغال و حرفه آموزی به افراد جویای کار موضوع این تفاهم نامه همکاری است.

 

نصیرالاسلامی افزود: امروز اشتغال‌زایی یکی از دغدغه‌های اصلی در استان است که همه نهادها باید در حوزه توانمندی‌های خود در رابطه با آن اهتمام داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه، وقف‌های حوزه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی و همچنین آموزش می‌تواند تا حد زیادی برای اشتغال‌زایی جوانان مؤثر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تامین نیازهای آموزشی و مشاوره ای مهارت آموزان و دانش آموختگان و کارآفرینان ، ارائه مشاوره و انجام اقدامات تسهیل گری در رابطه با طرح های کسب و کار، طراحی و اجرای پروژه های آموزشی ،پژوهشی و کاربردی مشترک، کمک به بهبود شیوه ها و روندهای آموزشی -مهارتی - آموزش و تربیت مربیان ،کارشناس و مهارت آموختگان، کمک به خانواده های کم بضاعت جهت ایجاد اشتغال و حرفه آموزی به افراد جویای کار و علاقمند به حرفه آموزی است.

 

نصیرالاسلامی یادآور شد: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مهارت افزایی و توانمندسازی جوانان و نوجوانان و افراد جویای کار جامعه و علاقمندان به حرفه آموزی اعم از مردان و زنان، مهارت آموزی و ایجاد نشاط معنوی، گسترش و ارتقای مهارت های فنی و شغلی و زمینه سازی تربیت نسل جوان با بکارگیری مهارت در بخش های کاربردی، کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کامپیوتر، استفاده از امکانات و ابزارهای روز و روشهای جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط موثر با مهارت آموزی و استعدادیابی در انجام مهارت های کاربردی، توانمندسازی جوانان و تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی و فرهنگ کار در جامعه با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت - برگزاری دوره های آموزشی در امامزادگان (طرح شمیم) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه‌ منابع انسانی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در توسعه هر جامعه به‌ شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این راستا اشتغال دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مسائلی است که همواره مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگزاران کشورهای مختلف بوده است.

 

وی اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف توسعه کشور و به لحاظ اهمیت بازار کار به عنوان مرکز ثقل اقتصادی جامعه و هم به لحاظ نقش‌های اجتماعی افراد دانش آموخته باید به ایراد کار و دلایل بروز بحران و بیکاری فارغ التحصیلان توجه داشت.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی یادآور شد: داشتن مهارت و توانمندی ورود به بازار کار، یعنی فرد علاوه بر داشتن توانایی‌های ذهنی،‌ فیزیکی و دانش، باید مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به همراه توانمندی‌های نگرشی و رفتاری مانند خلاقیت، شناخت بازار و روش‌های بازاریابی و فروش و در مجموع تفکر کارآفرینانه را برای رسیدن به درجه مطلوبی از اشتغال داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه دیدار مدیران کل اوقاف و امور خیریه و فنی و حرفه ای استان گفت: در بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد به عنوان پایلوت طرح شمیم خدمت برنامه های این تفاهم نامه اجرا می شود.

کد خبر 1266580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha