رونمایی از یک عنوان کتاب در حوزه شهدای کارگری آران و بیدگل

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل از رونمایی از کتاب «پیکارگران» نخستین اثر در حوزه ایثار و شهادت بر اساس پایگاه اجتماعی شهیدان شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: کتاب «پیکارگران» به عنوان نخستین اثر در حوزه ایثار و شهادت بر اساس پایگاه اجتماعی شهیدان شهرستان آران و بیدگل در یادواره شهدای کارگر این شهرستان رونمایی شد.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل افزود: این اثر به قلم و پژوهش «حسن کشایی آرانی» از نویسندگان و پژوهشگران بزرگ دفاع مقدس شهرستان آران و بیدگل است که انتشار ۳۵ اثر در حوزه دفاع مقدس و بیش از ۲۰ اثر آماده چاپ، ثبت خاطرات بیش از یکصد شهید، ۲۰ آزاده و ۳۰ جانباز شهرستان از فعالیت های این نویسنده پرتلاش است. 

 

اربابی ادامه داد: در این اثر مکتوب که به معرفی ۳۶۵ شهید کارگر صنایع و اصناف شهرستان آران و بیدگل می پردازد و به مناسبت هفته کار و کارگر به چاپ رسیده است، ۱۱۷ شهید کارگر صنایع که در کارخانجات متعدد مشغول کار بودند و هم‌چنین ۲۴۸ شهید هم جزو شهدای اصناف هستند و در ۵۰ صنف مختلف حضور داشتند، معرفی شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل ادامه داد: بیشترین فراوانی شهدای کارگری آران و بیدگل در سه صنف به ترتیب کارگر ساختمانی  ۳۶ شهید، جوشکار ۲۸ شهید و قالی‌باف  ۲۶ شهید است.

 

اربابی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی این اثر این است که شهدای خارج شهرستان که اصالتاً اهل شهرستان آران و بیدگل هستند را هم پوشش داده است که از مجموع ۳۶۵ شهید، ۸۲ شهید خارج از شهرستان دفن هستند، ۵۹ شهید در کاشان، ۱۲ شهید در قم، ۹ شهید در تهران و ۲ شهید نیز در لردگان و قزوین مدفون هستند.

 

وی افزود: این کتاب به سفارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل تهیه شده و در مراسم روز کارگر در حضور خانواده های شهدای کارگر، مسئولین شهرستان و همچنین سردار الله بداشتی، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و میثم مداحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل رونمایی شد.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل  افزود: این کتاب در یک هزار نسخه و در ۴۰۰ صفحه ، توسط نشر دارخویین روانه بازار نشر شده است.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با تقدیم بیش از یک درصد جمعیت خود در دوران دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور دارد.

 

 

کد خبر 1266604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha