تفکر ضد آمریکایی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود/ برتری جویی ذات مستکبران است

آیت الله نورمفیدی گفت: تفکر ضد آمریکایی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و به خصوص در کشورهای اسلامی و مسلمان که بیشترین آماج تیرهای آمریکا سوی اینها است، شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (پنجشنبه 21 اردیبشهت) در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در گرگان گفت: برگزاری این کنگره، جلسه بسیار مبارک و مهمی است و از جامعه المصطفی کشور و استان در برگزاری این مراسم تشکر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امروز و در شرایطی که جهان اسلام قرار دارد هر چه بیشتر در این راستا صحبت کنیم و بشنویم و برنامه داشته باشیم، کم است.

 

وی ادامه داد: تفکر ضد آمریکایی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و به خصوص در کشورهای اسلامی و مسلمان که بیشترین آماج تیرهای آمریکا سوی اینها است، شکل بگیرد.

 

آیت الله نورمفیدی برگزاری این جلسات را بسیار خوب و مفید خواند و گفت: اینکه اعلام شود آمریکا نمی تواند مدافع حقوق بشر باشد برای همه روشن است.

 

وی با اشاره به نگاه قرآن، خدای متعال و انبیا به این مسئله افزود: خداوند متعال در قرآن کریم چهره واقعی این طور افراد را برای ما به خوبی بازگو کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دعوای انبیا با مستکبران عالم بر سر انسان و بشر بوده است در آیات مکرر به این مسائل اشاره شده است.

 

وی ادامه داد: اگر از نگاه قرآن جایگاه انسان برای مردم تبیین شود آن زمان جهان اسلام باید با عمق جانش در برابر مستکبران موضع گیری داشته باشد.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مقام انسان (بشر) از نظر قرآن خلافت الهیه و خلافت خداست، انسان جانشین و خلیفه خداست، ظرفیت علمی انسان بسیار گسترده است و حد ندارد.

 

وی با اشاره به کرامت انسان، گفت: از نظر قرآن انسان کرامت دارد و اگر مسلمانان با این آیات و عمق آیات آشنا شوند، بهترین جهاد تبیین را انجام داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: باید به همه انسان ها کرامت داد، انسان ذاتا و فطرتا خداخواه است نه مستکبرخواه و ساختمان وجود انسان به این معناست که به صورت فطری و ذاتی خداخواه است، این بالاترین کرامت انسان است.

 

وی با اشاره به رابطه بین انسان و خدا، افزود: انسان اگر خدا را فراموش کند، خودش را هم فراموش می کند، وقتی که انسان خدا را از زندگی بیرون بگذارد خودش را هم گم می کند، امروز غرب هم اینطور شده است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: برتری جویی خصلت و ذات مستکبران عالم است، اینها از فرعون هم بدتر هستند. برتری جویی منشا همه گرفتاری ها است، برتری جویی ریشه همه مفاسد است.

 

وی با بیان اینکه مستکبران انسان ها را برده و مطیع خودشان می دانند و می خواهند، افزود: قرآن راه هایی را برای این برتری جویی بیان کرده است؛ خصلت و ذات مستکبران برتری جویی است و برای اینکه این برتری جویی را برای خودشان تثبیت کنند همه را خفیف می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز اختلاف انگیزی و تفرقه از هر گناهی بالاتر و بزرگتر است و بر اساس مباحث دینی ما، اتحاد امر خداست و اختلاف کار شیطان است.

 

کد خبر 1266615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha