تداوم میزبانی جنوب کرمان از جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی

سعیدی زاده گفت: با رویکرد عدالت فرهنگی بخشی از جشنواره های امام رضا (ع) را به میدان فعالیت های فرهنگی هنری جنوب کرمان آوردیم و این جشنواره قرار است تا چند سال در این استان باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۲۱ اردیبهشت ماه) سعیدی زاده در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان، گفت: امشب از مشهد الرضا (ع) حامل پیام رأفت امام رئوف برای مردم ایران در استان های مختلف هستیم.
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به این که مهاجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو تمدن ساز بود، ابراز کرد: امام رئوف برکت و مهربانی را به این مرز و بوم آوردند و ما ایرانی ها توفیق داریم هم میزبان و هم مهمان امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) باشیم.
وی خاطرنشان کرد: از زمانی که امام رضا (ع) به سرزمین ما آمدند فرهنگ ملی ما با فرهنگ دینی عجین، یکپارچه و در هم تنیده شد و ما اساسا فرهنگ ملی و دینی آمیخته به هم را تجربه می کنیم.
سعیدی زاده ادامه داد: حضور پرشور مردم امشب در اختتامیه این جشنواره تا این وقت از شب نشان دهنده عمق دلدادگی و دلباختگی آنها به آموزه های فرهنگ دینی و رضوی است.
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) عقلانیت را گمشده وضعیت کنونی جامعه ما دانست و اظهار کرد: پیام علی بن موسی الرضا (ع) به ما این می باشد که مدارا با مردم که نیمی از عقل و خرد است و امروز عقلانیت باید با مدارا و رحمانیت عجین شود و ما باید در کنار یکدیگر با هدف ساختن ایران بزرگ، بتوانیم زندگی مهربانانه ای داشته باشیم.
وی بیان کرد: امسال در بیستمین جشنواره فرهنگی بین المللی امام رضا (ع) ۱۶ جشنواره را به میدان فعالیت های فرهنگی تبلیغی و ترویجی هنر فرهنگ رضوی آوردیم که جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان یکی از این جشنواره ها است.
سعیدی زاده عنوان کرد: با رویکرد عدالت فرهنگی بخشی از جشنواره های امام رضا (ع) را به میدان فعالیت های فرهنگی هنری جنوب کرمان آوردیم و این جشنواره قرار است تا چند سال در این استان باقی بماند.
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ابراز کرد: ان شاءالله با برنامه ریزی سعی می کنیم بهمن یا اسفندماه سال آتی سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را در جنوب کرمان برگزار کنیم.
وی گفت: جشنواره های رضوی سال های گذشته به شب میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس ختم می شد امسال نیز طبق سال های گذشته جشن میلاد ملی را در مرقد مطهر امام رضا (ع) با حضور هنرمندان، مردم، مسئولین و برگزیدگان جشنواره های رضوی برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 1266676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha