دشمن صهیونیستی در محاسبات خود شکست خورده است/ مقاومت فلسطین نبرد را حکیمانه اداره می کند

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: محاسبات بنیامین نتانیاهو شکست خورده است و مقاومت فلسطین با اتحاد توانسته این جنگ را حکیمانه اداره کند.

خبرگزاری شبستان: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان مقاومت در جنوب بیروت، گفت: رهبری جنبش جهاد اسلامی پس از ترور فرماندهان سرایاالقدس، عاقلانه و آرام برخورد کرد و با حماس و گروه های مقاومت تماس گرفتند و موضع فلسطینی داخل و خارج از غزه یکی شد و متحد شدند و دربرابر برنامه اسرائیلی اجماع به وجود آمد. رهبران فلسطینی به ویژه حماس و جهاد متحد شدند و نقش هایشان مشترک شد و نتانیاهو نتوانسته کاری انجام دهد.

 

نصرالله افزود: انگیزه های نتانیاهو فرار از بحران داخلی، تظاهرات صدها هزار نفر علیه این رژیم ، شکاف داخلی در داخل رژیم صهیونیستی، مشکل داخل کابینه است . نتانیاهو با این جنگ درصدد بود تا وضعیت امنیتی را بهبود ببخشد. اما این امر اتفاق نیفتد.

 

وی ادامه داد: دشمن صهیونیستی تصمیم گرفتند تا جنبش جهاد اسلامی را از حماس و سایر گروه های فلسطینی جدا کند و می خواست فتنه انگیزی بین مقاومت ایجاد کنند. چون اگر جهاد اسلامی تنها بماند و بخواهد تنها پاسخ بدهد، سایر گروه های مقاومت کاری نکند، فتنه انگیزی می شود. به همین دلیل رژیم صهیونیستی با ترور فرماندهان جنبش جهاد اسلامی منتظر واکنش این جنبش بود. اما رهبران و فرماندهان جهاد به آرامش متوسل شدند و دشمن برآشفت.

 

سید حسن نصرالله ادامه داد: پاسخ طبیعی مقاومت قدرت موشکی است، می دانید که اطراف نوار غزه سیم خوار و کوه‌های مصنوعی است و ورود و خروج و واردات کالا سخت است، بنابراین رژیم صهیونیستی فکر می کرد که وقتی که قدرت موشکی جهاد اسلامی را هدف بگیرد، آنها ضعیف می شود.  اما وقتی این خسارت‌ها به جهاد اسلامی وارد آمد، فرماندهان و رهبران سیاسی آن دچار ضعف نشدند و اتاق عملیات مشترک در غزه تشکیل شد. رهبران و فرماندهان مقاومت زمان گرفتند و اتحاد مقاومت فتنه انگیزی را از بین برد و با توزیع نقش‌ها نگذاشتند دشمن صهیونیستی کاری از پیش ببرد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: متاسفانه، سکوت جهانی نسبت به حملات ادامه دارد و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل مانع محکوم کردن اسرائیل برای کشتار زنان و کودکان در غزه شد.

 

سید نصرالله گفت: یکی از نقاط قدرت جنبش‌های مقاومت در فلسطین و منطقه این است که توانایی بالایی در بازگرداندن سریع ساختار رهبری و فرماندهی دارند. آرامش و حکمت در مدیریت این نبرد وجود دارد که مانع دستیابی دشمن به اهدافش شد. باوجود ترور فرماندهان، جنبش های مقاومت تضعیف نشدند و خللی در توانایی آنها ایجاد نشد، بلکه این خون پاک انگیزه ای برای پیشرفت آنها شد.

 

وی تاکید کرد: قدرت جنبش جهاد باعث ترمیم شکاف ها شد و سرایا القدس به سرعت ساختار فرماندهی را ترمیم کرد و این مسئله اسرائیلی ها را شگفت زده کرد، چون فکر می کردند که جهاد از پا درخواهد آمد. چهار روز جهاد اسلامی پرتاب موشک را ادامه داده است. به گفته رسانه های صهیونیستی 900 موشک از غزه پرتاب شده است و به جنوب تل آویو و قدس رسیده است و صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است.

 

نصرالله ادامه داد: باوجود فشارهای میدانی و سیاسی، مقاومت فلسطین ضعیف نشد و پایداری کرد و مقاومت در غزه توانست هدف دشمن را برای بازگرداندن بازدارندگی خنثی کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: باید بدانیم مقاومت در فلسطین و یا لبنان در اصل موضوع دفاع از کرامت، زندگی، امنیت و سلامتی مردم است و مسئله شخصی برای انتقام نیست. مقاومت پایدار است و تسلیم نمی شود. مقاومت در غزه دشمن را در ترمیم بازدارندگی شکست داده است. وقتی موشک ها همچنان به سمت اراضی اشغالی شلیک می شود، نمی توان گفت دشمن قدرت بازدارندگی خود را بازیافته است.

 

نصرالله تاکید کرد: مقاومت براساس شروط معین می خواهد جنگ متوقف شود و هرگونه ترور در آینده بدون پاسخ باقی نمی ماند. نتانیاهو نمی تواند بگوید ما در امنیت باقی می مانیم، می تواند بگوید ما کشتیم اما اهدافی که به اسرائیلی‌ها وعده داده بود، محقق نشد. البته می تواند مثل همیشه دروغ بگوید.

 

وی گفت: مدیریت حکیمانه به فضل جهاد اسلامی و پرتاب موشک ادامه دارد. این نبرد مهمی است و تاثیرات آن تنها در فلسطین برجای نمی ماند، بلکه همه منطقه را دربرمی گیرد.

 

دبیرکل حزب الله درباره سوریه گفت: دعوت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به اتحادیه عرب گام بسیار مهمی است و طبیعی است که برخی اظهاراتشان درباره سوریه و ایران را تغییر می دهند، زیرا درک شان اشتباه است. من می گویم که سوریه در جای خود باقی ماند و موضع و استراتژی خود را تغییر نداد.

 

نصرالله افزود: سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به سوریه  و امضای توافقنامه ها روابط راهبردی ایران و سوریه را تایید می کند و مسئله مهمی است.

 

وی ادامه داد: ما از کسانی هستیم که ازهر تحول سیاسی و نظامی در سوریه استقبال می کنیم. گشایش نزدیک است و به سمت گشایش پیش می رود.

 

نصرالله درخصوص پرونده آوارگان سوری گفت: رسیدگی به پرونده آوارگان با تشکیل هیئت وزیران امنیتی که به دمشق سفر می کند، انجام می شود. باید تصمیم حاکمیتی اتخاذ شود و تسلیم فشار خارجی نشد.

 

وی ادامه داد: حزب الله مانع بازگشت هیچکس به روستاهای مرزی سوریه نمی شود و همه تبلیغات دراین باره دروغ بزرگ است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: چند روز پیش گفته شد که نیروی هوایی اردن به هدف در منطقه مرزی در سوریه حمله کرده است و کسی که کشته شده متهم شده که قاچاقچی مواد مخدر و مرد شماره یک حزب الله در سوریه است. این دروغ، ظلم و خیانت و بی اخلاقی است.

وی درباره پرونده مواد مخدر گفت: موضع ما شرعی، دینی و اخلاقی روشن و قاطع است و نمی پذیریم سلاح مقاومت به نجاست مواد مخدر آلوده شود. این رفتار و موضع ماست.

 

نصرالله درباره پرونده ریاست جمهوری گفت: سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده، یک کاندیدای تصادفی برای ما نیست، بلکه یک کاندیدای جدی است.

 

وی افزود: تحول مثبت در پرونده انتخاب ریاست جمهوری وجود دارد. ما کاندیدایی را به کسی تحمیل نمی کنیم تا هر طرف هر نامی را که می خواهد، معرفی کند و برای انتخاب رئیس جمهوری به مجلس برویم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دولت پیشبرد امور باید با وجود همه مشکلات کار خود را انجام دهد.

 

نصرالله درباره شهادت مصطفی بدرالدین گفت: بدرالدین در صف اول می جنگید، مدال مجروح را دریافت کرد و مدال اسارات در سلول انفرادی را به دست آورد و پس از آزادی مدال فرماندهی را دریافت کرد. بدرالدین مدال پیروزهای و دستاوردها در میدان نظامی و امنیتی را به دست آورد و در پایان مدال شهادت را از آن خود کرد.

کد خبر 1266751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha