بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوجین اختصاص یافت

به گفته محمودی، در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به ازدواج آسان جوانان، ۱۱۵ فقره وام ازدواج به ارزش ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط کانون فرهنگی و هنری آقامیرزااحمد زنجان از محل صندوق خیریه مسجد در سال گذشته اعطا شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آقامیرزااحمد زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، با تشریح عملکرد این کانون در سال گذشته اظهار کرد: این مسجد دارای یک صندوق قرض الحسنه است که از محل موجودی این صندوق تسهیلات قرض الحسنه در اختیار نمازگزاران و اهالی مسجد قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: تسهیلات این صندوق از 3 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان  با اقساط 24 ماهه با 2 درصد هزینه صندوق است و هر سه ماه یک بار از متقاضیان نام نویسی انجام می شود؛ همچنین متقاضیان نیازی به ضامن برای دریافت تسهیلات ندارند تنها شناخت یکی از نمازگزاران این مسجد برای اعطای وام کافی است.

 

محمودی یکی از اقدامات در خور توجه این صندوق را اعطای وام ازدواج اعلام کرد و گفت: از عید فطر سال گذشته تا عید فطر امسال 115 فقره وام ازدواج به ارزش 13 میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت شده است.

 

وی یادآور شد: اهداء تسهیلات ازدواج بدون نوبت و تا سقف 15 میلیون تومان است و اگر خانواده کم درآمد شناسایی شود کمک هزینه جهیزیه اهدا می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آقامیرزااحمد زنجان به وجود کتابخانه مسجد با 6 هزار جلد کتاب اشاره کرد و گفت: در کنار این کتابخانه، سالن قرائت ایجاد شده است که جوانان و نوجوانان در آن مشغول به مطالعه هستند.

 

محمودی به کسب رتبه های برتر توسط کانون فرهنگی و هنری آقامیرزااحمد زنجان در طرح ملی فهما اشاره کرد و گفت: جوانان مسجد در کانون فرهنگی و هنری آقا میرزا احمد فعالیت می کنند توزیع گوشت و ارزاق با همکاری بچه های این کانون انجام می شود.

کد خبر 1266770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha