ساختار سازی باید در حوزه دانش بنیان صورت گیرد

ریواده گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ساختار سازی باید در حوزه دانش بنیان از سوی جوانان و تشکلها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ احمدریواده- معاون سیاسی، امنیتی  اجتماعی و فرهنگی استاندار سمنان در نشست رویداد توانمند سازی همنا ( هم افزایی مشارکت نهاد های اجتماعی جوانان ) ضمن بیان اینکه استان سمنان به عنوان استان شاخص در انجام اقدامات  مردمی و مشارکت تشکلهای اجتماعی است،گفت: از این نظر بایستی این استان را به عنوان مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی در کشور معرفی کنیم.

 

وی از فعالیت بیش از ۵۰۰ تشکل مردم نهاد در استان سمنان خبردادوافزود:این استان به لحاظ کمی رتبه اول کشور را به نسبت جمعیت داراست.

 

ریواده با اشاره به اینکه سیاست گذاری و هدف گذاری استان در پایان برنامه ششم توسعه به ازای هر ۲۰۰۰ نفر یک تشکل مردم نهاد ثبت شده است،گفت: کسب رتبه اول  در شاخص مردمی بودن در جشنواره شهید رجایی  در سال ۱۴۰۱ تبلور  مشارکت مردمی و حضور تشکلهای مردم نهاد در کتار دستگاه‌های اجرایی می باشد.

 

 

معاون سیاسی ، امنیتی  اجتماعی و فرهنگی استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان سال گذشته رتبه دوم را در تحقق شعار سال به خود اختصاص داد اضافه کرد: توجه به‌ حوزه دانش بنیان ها باید در دستور کار برنامه های اجتماعی و فرهنگی و به ویژه از سوی تشکل ها قرار گیرد.

 

به گفته وی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ساختار سازی باید در حوزه دانش بنیان از سوی جوانان و تشکلها، انجام شود.

 

ریواده با اشاره به اینکه با تاکید استاندار ، یکی از راهبردهای مهم شورای حمایت و توسعه تشکل های مردم نهاد استان، فعال شدن و توانمند سازی تشکل ها برای رفع مشکلات مردم است اظهارداشت: افزایش سرمایه اجتماعی از جمله اولویت های مهم استان است که با عمل گرایی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد بستر مناسب برای حضورمردم در عرضه های مختلف و افزایش مشارکت مردم در نظام مسائل استان است.

 

کد خبر 1266771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha