رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر گفت: مایه فکری انقلاب اسلامی از غدیر و عاشورا نشأت گرفته است و این مقاومت ۴۴ساله در مقابل دشمنان بخاطر داشتن چنین نقاط عطفی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر در جلسه ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر  که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز شنبه(۲۳ اردیبهشت) برگزار شد، گفت:  آماده شدن برای غدیر به ما این نکته را گوشزد می کند که امسال انشالله غدیر متفاوتی خواهیم داشت و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بازوی قوی این ستاد برای اجرای برنامه ها خداهد بود.
وی افزود: انتظار از مجموعه های مردمی غدیر و بنیاد بین المللی غدیر شتابگیری و ایجاد شور و نشاط برای مراسم غدیر است و گسترش فرهنگ غدیر یک تکلیف همگانی است.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به فرهنگ والای غدیر اظهار داشت: سیاست های غدیر مشخص شده است و راهبردهای آن جهت ابلاغ به سراسر کشور ارسال خواهد شد و باید بدانیم غدیر مانند دیگر ایام الله در طول تاریخ و حتی می توان آنرا به عنوان نقطه عطف به آن توجه کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر غدیر صورت نمی گرفت رسالت الهی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تکمیل نمی شد و این نقطه عطف باعث رخداد عاشورا، انقلاب اسلامی و فرج تنها حجت خدا در روی زمین گردید.
رئیس ستاد غدیر کشور گفت: مایه فکری انقلاب اسلامی از غدیر و عاشورا نشأت گرفته است و خواسته های ایمانی و گفتاری مردم در تحقق انقلاب اسلامی بر این تفکر بوده است و این مقاومت 44ساله در مقابل دشمنان بخاطر داشتن چنین نقاط عطفی بوده است.
حجت الاسلام تقوی تلاش دشمنان را برای کمرنگ شدن چنین مایه های فرهنگی و نقاط عطف دانست و تصریح کرد: حفظ جوانان در چنین شرایطی فقط و فقط بودن و رهرو بودن در فرهنگ غدیر و عاشورا است و دشمنان بدانند ما پیرو بستر چنین تفکر و فرهنگی هستیم.
وی افزود: دهه ولایت و امامت مراسم تشریفاتی نیست بلکه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و اگر این مسئله تقویت شود قطعا دشمن به اهداف خود نخواهد رسید
رئیس ستاد غدیر کشور غدیر و محرم را تکمیل کننده یکدیگر دانست و گفت: مردمی بودن و نوآوری برای غدیر و محرم یک ضرورت است و ایجاد محفل های متعدد برای ترویج فرهنگ غدیر می تواند در شریک کردن آحاد جامعه در غدیر یک کار بزرگ و بهره گیری از مردم باشد.
وی نقش مهم بانوان و بهره گیری از این قشر از جامعه را در برگزاری مراسم را گوشزد کرد و بیان داشت: بانوان و نوجوانان ما با توجه به هجمه های دشمنان بر علیه این عزیزان از هم اکنون جهت ترویج فرهنگ غدیر دست به کار شوند و مساجد و پایگاه های مختلف نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک تکیه گاه برای این مهم در نظر گرفته شود.

کد خبر 1266804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha