استفاده از ظرفیت نخبگان برای کاهش مشکلات اقتصادی ضروری است

زیویار، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی، گفت: با بهره مندی از ظرفیت نخبگان می توان در جهت کاهش مشکلات اقتصادی و تلاش برای رفع این مشکلات گام های موثری برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، فرهاد زیویار، امروز(23 اردیبهشت)، در نشست با هیئت اندیشه ورز نخبگانی استان لرستان بر ضرورت تعامل و همکاری و کمک به توسعه استان لرستان و رفع مشکلات تأکید کرد و اظهارداشت: مشکلات لرستان مربوط به یک دستگاه خاص نیست.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه نظام مسائل استان اولویت اصلی است، افزود: هیئت اندیشه ورز در این راستا می‌تواند فاصله ها را با هدف رفع مشکلات در جامعه کاهش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه 12 سال است که شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: تکرار این شعار سال نشانده این است که مشکلات اقتصادی هنوز برطرف نشده است.

 

زیویار به ظرفیت نخبگان اشاره کرد و گفت: لرستان در بسیاری از رشته های مختلف دانشگاهی، نخبگانی دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد که در این راستا شیوه نامه، ساختار و برنامه های هیات اندیشه ورز نخبگانی، به صورت ملی تدوین شده است و می توان این برنامه ها را برای رفع مشکلات استان نیز بکار گرفت.

 

وی ادامه داد:  استفاده از ظرفیت صاحب نظران و نخبگان به عنوان سرمایه اجتماعی گام های موثری برای کاهش آسیب‌ ها است و کنار هم قرار گرفتن اساتید، نخبگان همچنین اصحاب رسانه، بررسی مسایل مختلف، پرسش و پاسخ و نقد منصفانه موجب توسعه استان می‌شود.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز از بین نخبگان انتخاب شده‌اند، گفت: این اعضا می‌توانند حلقه ارتباطی بین جامعه و دستگاه‌های استان باشند و پیشنهادات تخصصی را برای تصمیم‌سازی در حل مسائل و مشکلات جامعه احصا و ارائه کنند.

 

زیویار یادآور شد: راه‌اندازی هیئت های اندیشه ورز خارج از وظایف اداری می‌باشد که امید می رود موجب توسعه استان شود.

 

کد خبر 1266836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha